شناسهٔ خبر: 19630543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرعامل غله منطقه دو کشور:

۴۸ میلیارد ریال از مطالبات کلزاکاران مازندران پرداخت شد

R41358/P1384/S6,74/CT12

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: از آغاز فصل خرید تضمینی محصولات کشاورزان، ۴۸ میلیارد ریال از مطالبات کلزاکاران مازندران پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور، سید محمد جعفری اظهار داشت: از آغاز فصل خرید دانه روغنی کلزا در استان مازندران تاکنون هشت هزار تن دانه روغنی کلزا تحویل مراکز خرید شرکت غله شد.

وی افزود: بهشهر با 45 درصد از کل خرید بیشترین میزان و گلوگاه و سورک نیز تاکنون در رتیه‌های دوم و سوم بیشترین میزان حجم خرید دانه کلزا قرار دارند.

جعفری به مبلغ پرداختی به کلزاکاران اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تا کنون 48 میلیارد و 413 میلیون و 600 هزار ریال از طریق بانک کشاورزی به حساب کلزا کاران استان واریز شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو گفت:20 مرکز خرید در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائم‌شهر، بابل، جویبار، بابلسر و آمل در آمادگی کامل جهت خرید دانه روغنی کلزا هستند.

وی افزود: به ازای هرکیلو دانه کلزا با افت رطوبتی 10 درصد و ناخالصی 2 درصد 2783 تومان پول به کشاورزان پرداخت خواهیم کرد.

جعفری با بیان اینکه مراکز خرید براساس دستورالعمل، دانه‌های کلزا با رطوبت بالای 20 درصد را تحویل نخواهند گرفت، از کشاورزان خواست به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در برداشت کلزا عجله نکنند زیرا رطوبت بین 10 تا 20 درصد را می‌توانیم تحویل بگیریم و این میزان از وزن دانه کم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشاورزان، کلزا برای تحویل داشته باشند مراکز خرید دائر خواهند بود.

حمل ریلی 39 هزار تن گندم

جعفری با اشاره به اینکه یکی از مصادیق اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمل و نقل ریلی است،عنوان کرد: تاکنون 39 هزار تن گندم توسط حمل ریلی از مازندران به استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، هرمزگان و یزد ارسال شد.

وی افزود: کاهش بار ترافیکی جاده‌ها و در نتیجه کاهش تصافات جاده ای، هزینه پایین تر جابه‌جایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه‌های سوخت از مهم‌ترین مزایا حمل و نقل ریلی لست.

جعفری تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای این روش ارزان‌تر بودن آن است که حتی در مواردی از حمل دریایی ارزان‌تر است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو با بیان اینکه برنامه‌ریزی شرکت بر افزایش حجم ارسالی گندم از طریق حمل ریلی است، تصریح کرد: در خصوص راهکارهای افزایش ظرفیت بارگیری حمل و نقل ریلی سیلوی شهید میرزاپور نکا بررسی و تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 

نظر شما