شناسهٔ خبر: 19630282 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

کاهش ۱۶ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی

بررسی آمار سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از آن است که عملکرد تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی فروردین امسال در مقایسه با ماه پیش از آن ۱۶ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم:بررسی آمار سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از آن است که عملکرد تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی فروردین امسال در مقایسه با ماه پیش از آن ۱۶ درصد کاهش یافته است.
 
 بر اساس آمار رسمی سازمان بنادر و دریانوردی در فروردین ماه امسال ۱۰ هزار و ۸۲۹ تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.
 
مجموع تخلیه و بارگیری کالای فلزی و کالای ساختمانی و معدنی در این بندر به ترتیب ۳۶۶ هزار و ۴۴۸ تن و یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۲۳۳ تن بوده است.
 
در اولین ماه امسال ۹۹۴۴ تن ماشین‌آلات، وسایل نقلیه، قطعات بدکی و ابزارآلات در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است. سهم کود و مواد شیمیایی، منسوجات چرم، پوشاک، الباف، کاغذ و چوب و خرده بار متفرقه به ترتیب ۱۳۱۵۴۱ تن، ۶۸۰۳ و ۷۲۸۷ تن بوده است.
 
کالای کانتینری و فرآورده‌های نفتی نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۵۸۷ تن و یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۲۴ تن بوده است. در مجموع در فروردین امسال ۶ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۹۶ تن انواع کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با ماه پیش از آن (اسفندماه سال ۹۵) کمی بیش از ۱۶ درصد کاهش یافته است.
 
در آخرین ماه سال گذشته مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی ۷ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۴۰۶ تن بوده.

نظر شما