شناسهٔ خبر: 19630065 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

دانش‌آموزان متناسب با نياز بازار کار، انتخاب رشته کنند

استاندار اردبیل گفت: انتظار می‌رود با همراهی مشاوران و اولیای دانش‌آموزان، نسل آینده متناسب با نیاز بازار کار انتخاب رشته کرده و تحصیل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به شکل وسیع و گسترده دانش‌آموزان را با رشته‌های متنوع و متناسب با بازار کار آشنا کرده و در قالب نقشه جامع شغلی اطلاعات دقیقی را در اختیار نسل آینده قراردهد، اظهارکرد: با توجه به محدودیت استخدام در دستگاه‌های دولتی ضرورت دارد تا ذائقه نسل نوجوان و جوان را با اشتغال غیردولتی بیشتر آشنا کنیم.

استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش آموزش و پرورش برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با رویکردها و آیتم‌های منطقی و عقلانی تصریح کرد: در کنار عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان، باید علاقه و رغبت دانش‌آموزان مورد سنجش قرارگیرد تا با جهت‌دهی به این علاقه‌ها، افکار و اندیشه‌ها بتوان آنها را به سمت رشته‌های مهارتی و کارآفرینی سوق داد.

وی گفت: به راحتی می‌توانیم در سال‌های آینده با این زیرساخت‌ها از مشکلات بیکاری رهایی پیدا کنیم چرا که زمینه اولیه و لازم برای ایجاد شغل و کسب روزی حلال از مدارس و هدایت صحیح دانش‌آموزان آغاز می‌شود تا آنها بتوانند مسیر شغلی آینده خود را خوب، درست و دقیق تشخیص دهند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه هنرستان‌ها و مراکز مهارت‌آموزی دانش‌آموزان باید تجهیز و از لحاظ امکانات تقویت شود، افزود: ما اگر ذائقه نسل آینده را به گونه‌ای تنظیم کنیم تا به جای شغل دولتی خود به سمت شغل آزاد درآمدزا سوق پیدا کنند، درآن صورت می‌توانیم زمینه ارتقا اقتصادی و توانمندی افراد را به خوبی فراهم کنیم.

خدابخش بیان کرد: ‌آموزش و پرورش باید امسال در بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمتی حرکت کند تا این کار به دور از شتاب‌زدگی به صورت منطقی و متناسب با نیاز و علاقه دانش‌آموزان ساماندهی شده وکمترین نارضایتی‌ها ویا دغدغه خانواده‌ها را شاهد باشیم.

وي به فرا رسیدن ایام فراغت دانش‌آموزان در تابستان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش با همکاری سایر نهادها باید در تدارک بهترین امکانات برای گذران اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان باشد تا آنها این فرصت را برای بهره‌برداری بیشتر و ارتقا توانمندی خود غنیمت بشمارند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل از خانواده‌ها خواست تا در ایام امتحانات فضای آرام، دلگرم‌کننده و با نشاطی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند تا با گذر از این مرحله از امتحانات نسل آینده با شور و علاقه خاص در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

نظر شما