شناسهٔ خبر: 19629457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

گشت های مشترک نظارت بر قیمت کالا و خدمات در استان راه اندازی شد/ برخورد قاطع و قانونی با متخلفین بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گشت های مشترک نظارت بر قیمت کالا و خدمات در استان راه اندازی شده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفین برخورد قانونی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس  داریوش دیو دیده در گفت و گو با این پایگاه خبری با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و  اقداماتی که این اداره برای تامین کالاهای اساسی و نظارت بر قیمت ها انجام می دهد ، گفت : کار ما به چند بخش تقسیم می شود، بخشی از کار مربوط به نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی باشد مانند برنج ، گوشت قرمز ، گوشت مرغ منجمد ، شکر و سایر اقلام می باشد که کالاهای مورد نیاز از طریق شرکت غله و همچنین مراکز فروشگاه های زنجیره ای و مراکز عمده تامین و توزیع کالا تامین شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد و بخشی از این کالا ها توزیع شده و بخش دیگری نیز در حال توزیع شدن است .

وی افزود : بر اساس سرانه جمعیتی شهرستان ها سهمیه در نظر گرفته شده و اقلام مورد نیاز مردم در حال توزیع در سطح شهرستان ها می باشد .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تصریح کرد: فروشگاه های فروش فوق العاده برای تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم در ماه رمضان را با همکاری اصناف در سطح شهر ها و بخش ها  مشخص شده که به منظور جلوگیری از کمبود کالا و هم قیمت مناسب ، اقدام به فعالیت نمایند .

دیودیده در پاسخ به سوالی مبنی بر نظارت بر قیمت کالاهای اساسی گفت : در این زمینه نظارت عام و خاص وجود دارد . به صورت عام کنترل بر قیمت ها  ، مسائل مربوط به نانوایی ها و رستوران ها و مراکزی که بعد از افطار خدمات رسانی می کنند ، انجام می شود .

وی ادامه داد : گشت های نظارتی و گشت های مشترک با همکاری تعزیرات ، دانشگاه علوم پزشکی ، اداره استاندارد و همچنین نیروی انتظامی مشخص شده و در حال انجام می باشد که ان شاءالله حداقل مشکلات وجود داشته باشد .

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت استان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به شناسایی و برخورد با کسانی که قصد گرانفروشی دارند ، افزود : قیمتهای گوشت گرم قرمز و همچنین مرغ در ستاد تنظیم بازار مصوب می شود و هر کسی که بخواهد بیشتر از قیمت های تصویب شده اقدام کند را ، شناسایی کرده و برخورد قاطع و قانونی خواهیم کرد، بنابراین کسی حق فروش بیشتر از قیمتهای مصوب را ندارد .

وی ادامه داد: گوشت مرغ منجمد نیز که بخشی از آن تامین شده و بخش دیگر در حال تامین می باشد  و مراکز توزیع آن ها مشخص شده  که در شهر یاسوج 20 مرکز فروش مرغ منجمد برای این کار در نظر گرفته شده است .

دیودیده  اضافه کرد: تخلفاتی که در زمینه گرانفروشی  صورت گرفته و از طریق مردم و بازرسی های به عمل آمده شناسایی و برخورد های لازم صورت می گیرد و ، از مردم خواهیم اگر تخلفی مشاهده کردند می توانند یا به صورت حضوری و یا از طریق سامانه 124به ما اطلاع داده تا مطابق قانون با متخلفین برخورد انجام گیرد .

انتهای پیام /

نظر شما