شناسهٔ خبر: 19628481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر خارجه مصر: با هر وسیله ممکن از امنیت ملی خود دفاع خواهیم کرد

وزیر خارجه مصر حملات هوایی این کشور به مواضع تروریست‌ها در لیبی را «دفاع مشروع از خود» دانست و تأکید کرد که قاهره با هر وسیله ممکن از امنیت ملی خود دفاع خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شُکری» در خصوص حملات هوایی مصر به پایگاه‌های تروریست‌ها در لیبی گفت که ادله محکمی درباره ارتباط این پایگاه‌ها با حادثه المنیا و کشته شدن مسیحیان و نیز دیگر حوادث قبلی وجود دارد.

شکری در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم همچنین اظهار داشت که ممکن نیست تروریست‌ها در مکان امن باقی مانده و از عدم کنترل نهادهای لیبی بر اراضی کشور به نفع خود استفاده کنند و خاک لیبی را به عنوان مکانی امن و محلی برای آموزشی و هدایت تروریست‌ها برای نفوذ به مرزهای مصر و هدف قرار دادن شهروندان مصری قرار دهند.

شکری درباره سند سیاسی جدید جنبش حماس نیز تصریح کرد که قاهره به سیاست‌هایی که اعمال می‌شود، نگاه می‌کند نه به چیزی که در اسناد آمده است.

وی درباره رابطه قاهره و خارطوم نیز تأکید کرد که بی‌ثباتی در سودان به مصلحت مصر نیست بلکه بر عکس ثبات در سودان جزئی از ثبات مصر است و امنیت ملی مصر و سودان یکی است.

شکری تأکید کرد: مصر (علیه هیچ کشوری) توطئه نمی‌کند و در امور دیگران دخالت نمی‌کند، این اصل ثابت و پایدار قاهره است.

نیروی هوایی مصر طی دو روز گذشته به دنبال حمله تروریست‌ها به اتوبوس حامل مسیحیان در استان المنیا و کشته شدن 29 نفر، چند پایگاه تروریست‌ها در لیبی را بمباران کرد.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما