شناسهٔ خبر: 19628421 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهید مطهری شیراز:

۲۰۳۰، برجام آموزش و پرورش است

مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهید مطهری شیراز با اشاره به اینکه ۲۰۳۰ برجام آموزش و پرورش است، گفت: این سند وابستگی همه جانبه سیستم تعلیم و تربیت را منتج می‌شود و به لحاظ بنیادین ابتکار عمل تربیت کودکان را به دست می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

مرتضی کریمی، مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهید مطهری شیراز در گفت و گو با خبرگزای دانشجو، گفت: نظام سلطه جهانی که پس از آغاز روند مدرنیته غربی با ظاهر شدن در سیمایی جدید، تشکیل دهکده واحد جهانی را در سر میپروراند جهت نیل به اهداف پلید خود در راستای استعمار و استحمار با تشکیل اتاق فکر های مختلف تخصصی سعی در پیوند محتوایی کشورهای مختلف در جهت تامین وابستگی ریشه ای کشور ها به نظام سلطه را دنبال می کند.

 

وی افزود: دشمن پلید که در عرصه های مختلف رویارویی با نظام مقدس اسلامی شکست خورده است، سعی دارد با نفوذ فرهنگی-تربیتی و تحت تاثیر قرار دادن، پایه های تربیتی کشور را مانند موریانه منهدم کرده و زبونی خود را بدین وسیله جبران کند.در ماه های اخیر در فضای نخبگانی کشور سخن از امضای مخفیانه سندی به زبان آمده که علمای تربیتی و دلسوز جامعه اسلامی را مورد بهت و حیرت قرار داده و واکنش جدی مراجع عظام تقلید را در پی داشته است.به گونه ای که مقام معظم رهبری صراحتا فرمودند جمهوری اسلامی زیر بار اجرای چنین اسنادی نمی رود.


مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهید مطهری شیراز با بیان اینکه سندی بلند مدت با عنوان ۲۰۳۰ با شعار آموزش با کیفیت و نیل به پیشرفت همه جانبه آموزشی که کشور را به لحاظ حقوقی متعهد بیگانه و ابزار نفوذ عمیق فرهنگی-تربیتی را بر کشور متحمل می کند، افزود: سازمان ملل متحد در جهت تحقق اهداف خود، چشم اندازی با ۱۷ هدف تعیین شده را جهت رسیدنبه توسعه پایدار به آژانس های بین المللی ابلاغ کرده است.اهدافی که باید در فاصله سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ با تدوین ساز و کار های مشخص به صورت میان مدت و بلند مدت با تحقق ارتباطی، منتج به توسعه پایدار شود.


کریمی با بیان اینکه در این چرخه، چهارمین هدف در سیر توسعه پایدار ابلاغی سازمان ملل متحد،آموزش با کیفیت است، افزود: آموزش با کیفیتی که هر چند در مقام شعار زیباست؛ اما زمانى که متن سند ۲۰۳۰ بررسی می شود، مشاهده می شود که اصول ایدئولو جامعه اسلامی با امضای این سند مورد تشکیک واقع می شود.

 

وی در ادامه گفت: از نادیده انگاشتن نقش مجلس شورای اسلامی که طبق اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی باید در روند عهد نامه های بین المللی قرار بگیرد که بگذریم، متن این سند تعهدات حقوقی بسیاری را به یونسکو میدهد،تعهداتی که آموزش و پرورش اسلامی را در کشور نابود می کند.


مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهید مطهری شیراز ادامه داد: در ذیل هدف چهارم و پنجم سند اینطور آورده شده: تضمین آموزش با کیفیت برابر و فراگیر و ترویج فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه ودستیابی به تساوی جنسیتی و توانمند سازی همه زنان و دختران  و همچنین در ذیل اصل هشتم از اصول ۵۹ گانه این سند نیز چنین آورده شده که: ما به جهانی می اندیشیم که در همه جای آن حقوق بشر و کرامت انسانی محترم شمرده شده...و درآن همه زنان و دختران به طور همه جانبه تساوی جنسیتی را درک کنندو همه موانع حقوقی،اجتماعی و اقتصادی موجود بر سر راه توانمند سازی آنان از ميان برداشته شود.


کریمی گفت: واژه های تساوی جنسیتی، حقوق بشر و... هر یک باری معنایی خاصی در گنجینه حافظه ای یونسکو دارد که وقتی در متن سند هماهنگی برنامه آموزشی کشور ها با اسناد
بالا دستی به سنجه گذاشته می شود، مشخص می شود که عملا کشورها در مقابل حراست از فرهنگ تربیتی خود هیچ نقشی نخواهند داشت. نقطه اوج قضیه آنجاست که طبق بند ۳۶ و ۳۷ راهبرد میان مدت ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ یونسکو حتی محتوای آموزشی مدارس توسط یونسکو بازبینی می شود و هر ساله کشورها باید به صورت منظم گزارش روند اجرای سند در کشور را به سمع بازرسان یونسکو برسانند.


وی با اشاره به این که 2030 برجام آموزش و پرورش است، افزود: وابستگی همه جانبه سیستم تعلیم و تربیت را منتج می شود و به لحاظ بنیادین ابتکار عمل تربیت کودکان را به دست گرفته،
به گونه ای که تحت عنوان کنوانسیون حقوق کودک مسائلی طرح می شود که در تضاد جدی با آموزه های اسلامی است (بند ۱ ماده ۱۲، بند ۱ ماده ۱۳، بند ۲ماده ۱۴ و...)

 

کریمی تصریح کرد: در بندهای این کنوانسیون از هر طریق تلاش شده با روحیه ایثار گری، انقلابی گری و شهادت طلبی کودک و نوجوان مبارزه کرده و در راستای هم شکل شدن کودک مسلمان با کودک پرورش یافته در مکتب لیبرالی قدم هایی برداشته شود.


مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهید مطهری شیراز گفت:ماده یک کنوانسیون تبعیض علیه زنان را که شامل هرگونه تمایز و استثناء بر اساس جنسیت که نتیجه آن خدشه دار کردن بهره مندی زنان از حقوق بشر و آزادی های اساسی در ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، می داند که طبق این روایت، تفاوت های تکوینی و وجوه تمایز بین جنسیت مرد و زن که در خلقت متفاوت این دو ملحوظ بوده، تعمدأ نادیده گرفته می شود.


کریمی ادامه داد: در این دگر خوانی، وجوه تفاوتی جنس مونث که باعث تمییز آن از جنس مذکر واقع شده و در حقیقت تکریم جایگاه زن در اسلام است با شعار پوچ ظلم به زن مطرح میشود و با شعارهای فمنیستی سعی در انحراف افکار عمومی را دارد.


وی مهمترین هدف این سند را یک شکل کردن تمام جوامع جهت تسریع تحمیر به شکل صهیونیستی دانست و افزود: آسیب های آموزش جنسی از سنین اول کودکی، به رسمیت شناختن حقوق هم جنس گرایان با دگر خوانی از مفهوم خانواده، حذف مضامین جهاد و شهادت از کتب درسی، تهی کردن مضامین آموزش است.

نظر شما