شناسهٔ خبر: 19628415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نائب رئیس فراکسیون روحانیون مجلس:

مصونیت انقلاب از آسیب‌ها در گرو معرفی شخصیت امام(ره) به نسل‌های جوان است

90089

نائب رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: شناساندن شخصیت وجودی امام خمینی(ره) به نسل‌های بعدی، انقلاب را از گزندها و آسیب‌ها مصون می‌دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شیخ در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شخصیت بی‌بدیل امام خمینی(ره) در طول تاریخ تشیع قابل انکار نیست. به قول مقام معظم رهبری این انقلاب بدون نام امام خمینی شناخته شده نیست.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: شخصیت امام تاثیر مستقیمی بر سبک زندگی مردم گذاشت و مردم هم به دلیل همین شخصیت وارسته و آگاه به زمان ایشان، دور امام حلقه زدند. هر چند که مبانی انقلاب از سوی خبرگان قانون اساسی تثبیت و تصویب شد اما برای پی بردن به روح مبانی انقلاب، باید امام (ره)، تفکر و سیره زندگی ایشان را شناخت. باید برای نسل‌های جوان شخصیت و منش امام خمینی به درستی تشریح و تبیین شود تا این شخصیت والا در سیل تبلیغات فریبنده و دنیاطلبی‌ها در اذهان و دل‌های مردم گم نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز تاسف از اینکه از همه جهت علیه راه و شخصیت امام تبلیغات منفی می‌شود، گفت: باید روشنگری کرد و قدم‌های بلندتری برداشت تا چهره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همانطور که هست به نسل‌های بعدی انقلاب شناسانده شود، در این صورت انقلاب از گزندها و آسیب‌ها مصون می‌ماند.

نایب رئیس فراکسیون روحانیون مجلس متذکر شد: مقام معظم رهبری از همان ابتدا محکم پای گفتمان امام ایستادند و غالب مسئولان سیاسی کشور نیز به این گفتمان متعهد بوده‌اند اما متاسفانه با گذشت زمان و ورود افراد و گفتمان‌های جدید، گفتمان امام در جامعه امروز ایران در برخی عرصه‌ها متروک و حاشیه‌نشین شده است. مسئولان نباید کم کاری کنند و گفتمان امام را زنده‌تر از قبل برای نسل‌های جدید انقلاب تبیین کنند. هر مسئول و فردی که دل در گرو امام دارد باید اندیشه و مشی ایشان را روز به روز زنده نگه دارد و با تحلیل‌های به‌روز درباره دیدگاه‌های مختلف، گفتمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را زنده‌تر از قبل به جامعه عرضه کند.

انتهای پیام

نظر شما