شناسهٔ خبر: 19628242 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اعلام جزئیات محافل انس با قرآن در مناطق هشت‌گانه اهواز/ قرآن‌های فرسوده تعویض می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاونت فرهنگی شهرداری اهواز در ماه مبارک رمضان 10 محفل انس با قرآن در مساجد مناطق هشت‌گانه اهواز برگزار می‌کند و همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن طرح تعویض قرآن‌های فرسوده با اهدای 1250 جلد قرآن را اجرا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری اهواز، امیر آهن جان معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز برنامه‌های این معاونت را به مناسبت ماه میهمانی خداوند اعلام کرد.

وی گفت: همزمان با آغاز ماه میهمانی خداوند به منظور القای بیشتر روح معنوی به شهر ، فضاسازی ویژه‌ای در مناطق مختلف شهر اهواز صورت گرفته است. به علاوه همچون سال‌های گذشته امسال نیز 8 محفل قرآنی در 8 منطقه با حضور قاریان و مبتهلان استانی، کشوری و بین المللی ویژه آقایان برگزار خواهد شد؛ همچنین دو محفل قرآنی نیز ویژه بانوان برگزار می‌شود.

آهن‌جان افزود: این محافل قرآنی از هفتم ماه رمضان آغاز و تا چهاردهم این ماه مبارک به طول می‌انجامد. همچنین صبح روزهای پانزدهم و شانزدهم رمضان نیز دو محفل قرآنی ویژه بانوان در حسینیه ثارالله برگزار خواهد شد.

معاون شهردار اهواز در ادامه گفت: این محافل قرآنی به مدت هشت شب، ساعت 22 در مسجد شهدای کوی مشعلی در منطقه یک، مسجد امام صادق(ع) در منطقه دو، مسجد امام حسن مجتبی(ع) در منطقه سه ، مسجد جامع لشکرآباد در منطقه چهار، مسجد حضرت رسول(ص) در منطقه پنج، مسجد ابوالفضل(ع) در منطقه شش، مسجد امام حسن مجتبی(ع) حصیرآباد در منطقه هفت و مسجد امام خمینی(ره) در منطقه هشت برگزار می‌شوند.

وی اظهار کرد: در این محافل قرآنی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم؛ قاسم مقدمی، حامد علیزاده از مشهد مقدس، سید مصطفی حسینی از قزوین دعوت به عمل آمده است. همچنین مبتهلان بین‌المللی سید کریم موسوی، ناصر بریچی و ناصر دغاغله نیز در این محافل قرآنی به ابتهال خوانی خواهند پرداخت. از بخش‌های دیگر این محافل قرآنی اجرای تواشیح توسط گروه‌های تواشیح بین‌المللی شامل گروه سبطین، العباد، مشکات و میعاد است.

آهن‌جان افزود: علاوه بر این محافل، 16 محفل قرآنی مشارکتی نیز در هشت منطقه برگزار می‌شود تا فرصت انس و الفت با قرآن کریم بیش از گذشته برای شهروندان فراهم شود.

معاون شهردار اهواز گفت: طرح تعویض قرآن‌های فرسوده نیز با اهدای 1250 جلد قرآن در غرفه شهرداری واقع در نمایشگاه قرآن اجرا می‌شود. در این طرح شهروندان اهوازی می‌توانند قرآن‌های فرسوده خود را با قرآن‌های نو معاوضه کنند.

آهن جان در ادامه به چاپ و توزیع کتابچه نیایش اشاره کرد و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان کتابچه نیایش ویژه ادعیه ماه مبارک رمضان در تیراژ پنج هزار جلد به چاپ می‌رسد و در محافل انس با قرآن در مساجد و مراسم شبهای قدر توزیع خواهد شد.

وی همچنین گفت: در ایام ماه مبارک رمضان با هدف بالابردن دانش و اطلاعات افراد در مناطق هشتگانه نشست های تخصصی ویژه‌ای با موضوع روزه و روزه داری و فضیلت ماه رمضان نیز ویژه کارکنان شهرداری اهواز برگزار می شود. چاپ محصولات فرهنگی ویژه روز قدس نیز از دیگر اقداماتی است که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان انجام می‌گیرد.

نظر شما