شناسهٔ خبر: 19628214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سخنگوی امور نظامی حزب کارگر استرالیا:

استرالیا نمی‌تواند شاهد سقوط "افغانستان" به دامن تروریسم باشد

خبرگزاری میزان- سخنگوی امور نظامی حزب کارگر استرالیا با بیان اینکه ما در افغانستان به دنبال منافع ملی خود هستیم ، گفت: استرالیا نمی‌تواند شاهد سقوط افغانستان به دامن تروریسم باشد

صاحب‌خبر -
استرالیا نمی‌تواند شاهد سقوط به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، ریچارد مارلز (Richard Marles) سخنگوی امور نظامی حزب کارگر استرالیا گفت: استرالیا نمی‌تواند شاهد سقوط افغانستان به دامن تروریسم باشد.
 
به گزارش د استرالیا؛ با وجود اینکه مارلز گفته است که هنوز حزب کارگر در مورد اعزام نیرو به افغانستان تصمیمی نگرفته؛ اما سخنان وی می‌توان فهمید حزب کارگر از اعزام نیرو به افغانستان حمایت خواهد کرد.
 
هفته گذشته مقامات پنتاگون به طور رسمی از استرالیا درخواست کردند تا سربازان بیشتری را به افغانستان اعزام کند. در حال حاضر استرالیا 270 نیروی نظامی در افغانستان دارد که بطور عمده در قندهار و کابل مستقر هستند.
 
مارلز گفت: ما امیدواریم که در رابطه با اعزام سربازان جدید به افغانستان جلسه‌ای با دولت استرالیا در هفته جاری داشته باشیم و بعد از آن نظر حزب را اعلام خواهیم کرد.
 
وی افزود: ما در افغانستان به دنبال منافع ملی خود هستیم و نباید اجازه دهیم این کشور مجددا به مکانی برای فعالیتهای تروریستی تبدیل شود.
 
به نوشته این رسانه استرالیایی؛ سخنگوی امور نظامی حزب کارگر استرالیا با بیان اینکه اوضاع امنیتی در افغانستان وخیم است، تصریح کرد: القاعده فعالیت خود را در این کشور از سرگرفته و داعش نیز در این کشور فعال است.
 
وی با بیان اینکه نمی‌توانیم شاهد سقوط افغانستان به دامن تروریسم باشیم گفت: در زمینه اعزام نیرو با دولت استرالیا همکاری خواهیم کرد.
 
نخست وزیر استرالیا در سفر از پیش اعلام نشده به کابل اعلام کرده بود که نظامیان این کشور به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند و به جنگ با طالبان متعهد هستند.
 
بعد از درخواست رسمی آمریکا از استرالیا برای اعزام سربازان بیشتر، این کشور اعلام کرده که در حال بررسی این موضوع است.
 
/انتهای پیام/

نظر شما