شناسهٔ خبر: 19628072 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت خبر داد؛

شرکت بیش از ۷ هزار دانشجوی علوم پزشکی در اردوهای راهیان نور

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت از بازدید بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قالب «اردوهای راهیان نور» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، امیر للـه‌گانی درباره اردوهای راهیان نور دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: در اسفندماه سال گذشته و فروردین سال جاری جمعاً تعداد ۶۲ دانشگاه و دانشکده تابعه وزارت بهداشت در اردوهای راهیان نور حضور و مشارکت فعال داشته‌اند.  

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: از میان دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و از میان دانشکده‌های علوم پزشکی، دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر بیشترین میزان دانشجو را به اردوهای راهیان‌نور اعزام کردند.

وی آشنایی بیشتر دانشجویان با رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان آن‌ها را از جمله مهمترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور عنوان کرد و گفت: در اسفندماه ۹۵ و فروردین ماه ۹۶ تعداد ۲ هزار و ۴۶۶ دانشجوی پسر و ۵ هزار و ۲۸ دانشجوی دختر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

للـه‌گانی اظهار داشت: این تعداد مشارکت دانشجویان نشان از علاقه وافر نسل جوان به آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، تعداد دانشجویان اعزامی به اردوهای راهیان نور باید سالانه ۱۰ درصد افزایش یابد و این مهم تنها با اطلاع‌رسانی مناسب در دانشگاه‌ها، واگذاری مسؤولیت اردوهایی راهیان نور به دانشجویان و کمک و مساعدت بیشتر دانشگاه‌ها به خصوص معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی هر دانشگاه میسر خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در اردوهای راهیان نور را مطلوب توصیف کرد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی از لحاظ تعداد دانشجویان اعزامی به اردوهای راهیان نور بسیار خوب عمل کرده‌اند.

وی افزود: از میان دانشگاه‌ها بیشترین مشارکت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران است و سپس دانشگاه‌های علوم پزشکی آبادان، شهید بهشتی، تبریز، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین از میان دانشکده‌های علوم پزشکی بیشترین میزان مشارکت به ترتیب مربوط به دانشکده‌های علوم پزشکی ایرانشهر، خمین و مراغه است.   

لله گانی با تشکر از ستاد مرکزی راهیان نور دانشجویی، ابراز امیدواری کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری اردوهای راهیان نور به گونه‌ای باشد که برگزاری آن معطوف به چند ماه در سال نبوده و به صورت مستمر در سال برگزار شود.

نظر شما