شناسهٔ خبر: 19628014 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرونده واگذاری سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت بسته شد

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت شایعات مطرح شده مبنی بر واگذاری این سازمان به بخش خصوصی را تکذیب کرد و گفت: بخش خصوصی نمی‌تواند نیروی انسانی را در مناطق عملیاتی نفت خیز به نحو احسنت پوشش دهد.

صاحب‌خبر -

پرونده واگذاری سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت برای همیشه بسته شدحبیب الله سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت درگفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر واگذاری بهداشت و درمان وزارت نفت اظهار داشت: سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت هیچ گاه قرار نیست واگذار شود، اگر مقرر بود این اتفاق بیفتد هیچ کسی تلاش نمی کرد تا آن را از اصل 44 خارج کند و حالا که این اتفاق افتاده بنابر ماندن سازمان بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد: چطور ممکن است برای یک نیروی انسانی که عظیم‌ترین و مهترین سرمایه هر سازمان است به لحاظ بهداشتی درمان و معاینات دوره‌ای فکری نشود، آن هم برای یک مجموعه صنعتی بزرگ مثل نفت که نیروی انسانی به طور مستمر در مناطق عملیاتی دچار مشکل می شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت تصریح کرد: بخش خصوصی قطعاً نمی تواند بخش بهداشت و درمان نیروی انسانی وزارت نفت را پوشش دهد، حضور بخش عملیاتی بهداشت و درمان در مناطق عملیاتی نفتی جزو لاینفک عملیات است و به هیچ وجه قابل حذف شدن نیست.

سمیع تصریح کرد: امیدواریم که HFE ( بهداشت، محیط زیست و نیروی انسانی) به قدری قوی باشد، که شاهد پیدایش حوادث در عملیات نباشیم. اما سال قبل نیز نیروهای انسانی ما در مناطق عملیات نفتی دچاره حوادث شدند، به طوریکه تعدادی از آنها در حین عملیات دچار سوختگی شدید 80 الی 90 درصد شدند، یعنی شرایط آنها به قدری حاد بود که امکانات بیمارستان آن منطقه جوابگو نبوده و بیماران به تهران منتقل شدند.

وی تأکید کرد: ما حتما باید آمادگی لازم را برای مقابله با چنین شرایطی داشته باشیم، چراکه بخش عمده‌ای از صنایع کشور، صنایع نفت و گاز بوده و یکی از تهدیدات بزرگ نیروی انسانی گاز شیمیایی، سوختگی و غیره است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت در پایان گفت: سازمان بهداشت و درمان باید همیشه در کنار نیروهای انسانی در مناطقع عملیاتی نفت خیز، قوت قلب عملیات باشد.

انتهای پیام/

نظر شما