شناسهٔ خبر: 19627765 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرانچسکو توتی: نگران دوران بعد از بازنشستگی هستم

تهران- ایرنا- فرانچسکو توتی بعد از بازی خداحافظی با تنها باشگاه دوران حرفه ای اش گفت که نگران دوران بعد از بازنشستگی خود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری ساکرنت، تیم فوتبال رم موفق شد یکشنبه شب در شب خداحافظی فرانچسکو توتی ۳ بر ۲ جنوا را شکست دهد. توتی 40 ساله برای آخرین بار برای تیم رم به میدان رفت.
توتی در سال 1993 در سن 16 سالگی به تیم رم پیوست.
کاپیتان تیم رم دو قهرمانی سری آ ایتالیا و دو قهرمانی جام حذفی و دو سوپر جام ایتالیا را با این تیم در کارنامه خود دارد. او 786 بار برای این تیم به میدان رفت و 307 گل به ثمر رساند.
وی در مراسم خداحافظی صمیمانه خود با باشگاه و هواداران اعتراف کرد که آمادگی پذیرش اینکه دوران حرفه ای اش به پایان رسیده است را ندارد.
توتی در سخنرانی بعد از مسابقه به هواداران گفت:‌ ما اینجا هستیم. لحظه موعود فرا رسید که امیدوارم بودم هرگز این لحظه نمی آمد.
وی افزود:‌ درچند روز گذشت، حرفهای فوق العاده ای در مورد من گفته شد. شما از من حمایت کردید و در لحظات سخت به من نیرو دادید تا به جلو بروم و برای همین، می خواهم از همه شما تشکر کنم.
توتی ادامه داد:‌ شما نمی توانید 25 سال را فراموش کنید. از همه تشکر می کنم هر چند این برای من آسان نیست.
توتی از زمانی که پسر بچه بود به آکادمی باشگاه پیوست و 28 سال گذشته در این باشگاه حضور داشته است.
وی گفت:‌ توصیف این 28 سال در چند عبارت غیر ممکن است. دوست دارم آن را در یک ترانه یا شعر بگویم. من تلاش کردم که با پاهایم خودم را نشان دهم، چون برای من آسان تر بود.
وی افزود:‌ بازی مورد علاقه من در کودکی فوتبال بود و هنوز هم هست. ولی در مقطع خاصی باید بزرگ شوید. از فردا یک فرد بالغ خواهید بود. باید کفش ها و پیراهن ورزشی را از تن درآورید. در این چند ماه از خود می پرسیدم چرا از این رویا بیدار می شوم.
توتی خاطرنشان کرد:‌ دوست دارم که به دوران حرفه ای خودم مانند یک افسانه نگاه کنم و این خداحافظی بدترین بخش آن است. برای آخرین بار پیراهن ورزشی ام را در می آورم و آن را به دقت تا می کنم؛ حتی اگر مجبور باشم بگویم که برای رفتن آماده نیستم و شاید هیچ وقت آماده نباشم.
وی گفت: من اکنون نگران هستم. این ترس و نگرانی همان ترسی نیست که هنگام زدن ضربه پنالتی در جلو دروازه دارید. این بار نمی توانم ببینم چه چیزی پشت سوراخ های تور وجود دارد.
اسطوره تیم رم گفت:‌ پس بگذارید که کمی نگران باشم. من به شما و محبتی که همیشه به من نشان دادید نیاز دارم. با محبت شما می توانم صفحه جدیدی را ورق بزنم و وارد یک ماجرای جدید شوم.
توتی ضمن تشکر از هم تیمی ها، سرمربیان، مدیران و مسئولان باشگاه گفت: کاپیتانی این تیم یک افتتخار است. شما همیشه در زندگی من جا دارید. شاید از بازی کردن لذت نبرم، ولی قلب من همیشه با شماست.
افتخار می کنم که 28 سال از زندگی و علاقه ام را به رم دادم.
تیم رم با این پیروزی جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1210**1584
مترجم - زهرا کورهلی*انتشاردهنده:مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما