شناسهٔ خبر: 19626876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۶۵۰ اتوبوس برای انتقال زائران قمی به مرقد امام (ره) تامین می‌شود

مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم گفت:برای اعزام زائران قمی به مرقد امام راحل (ره) ۳۵۰ اتوبوس از قم و ۳۰۰ اتوبوس از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -
۶۵۰ اتوبوس برای انتقال زائران قمی به مرقد امام (ره) تامین می‌شود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل جمالی در جلسه ستاد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که به ریاست استاندار در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد عنوان کرد: برای اعزام زائران قمی به مرقد امام راحل (ره) ۳۵۰ اتوبوس از قم و ۳۰۰ اتوبوس از استان‌های دیگر تامین می‌شود.
 
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم افزود:یکی از دغدغه‌های جدی در تامین به موقع اتوبوس‌ها مشکل نقدینگی است به ویژه اتوبوس هایی که از استان‌های دیگر تامین می‌شود نیاز به بیش از ۵۰۰ میلیون تومان نقدینگی در جهت حمل زائران دارد.
 
وی اظهار داشت:از سال گذشته در حدود ۲۵۱ میلیون تومان بدهی برای رانندگان اتوبوس باقی مانده بود که فرماندار قم قول تصفیه آن را تا روز سه شنبه داده اند و امیدواریم برای حضور به موقع رانندگان اعتبار لازم تامین شود.
 
رضا سیار فرمانده قم نیز در این جلسه بیان کرد:با تدابیر لازم اعتبارات لازم در بدهی سال گذشته تامین شده که به موقع پرداخت می‌شود و در تلاشیم در راستای اعزام اتوبوس‌ها در ۱۴ خرداد نیز اعتبارات کافی در اختیار رانندگان قرار بگیرد.
 
وی تصریح کرد:نیروی انتظامی و سپاه و نیروهای امدادی در جهت تدابیر امنیتی در تلاش هستند تا شاهد برگزاری مراسم باشکوهی در مرقد امام خمینی (ره) باشیم.
 
فرماندار قم عنوان کرد:به غیر از حضور با شکوه مردم قم در مراسم سالگرد ارتحال باید مسئولان در قم نیز در جهت برگزاری مراسم‌های مختلف ویژه ارتحال تلاش کنند.
 
همچنین در این جلسه، وحید مقدم دبیر کمیته حمل‌ونقل و ترافیک استان قم خاطرنشان کرد:تدابیر لازم در کنترل ترافیک در دست اقدام است و با توجه به تعدد اتوبوس‌ها در جهت ساماندهی پارکینگ‌ها و پارکسوار‌ها تلاش شده است.
 
در این جلسه سید ابراهیم صحفی عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم عنوان کرد: ۶۳ اتحادیه تحت پوشش اتاق اصناف در جلسات توجیهی حضور یافته اند تا بتوان خدماتی را برای زائران در نظر گرفت.
 
وی اظهار داشت:در این راستا گشت‌های مشترک بازرسی به منظور نظارت بر همه واحدهای صنفی که به صورت شبانه روزی فعال می‌باشند تا علاوه بر ارائه خدمات به مردم در ایام ماه رمضان تمهیدات در جهت تامین نیاز‌ها در سفر معنوی مردم قم در ۱۴ خرداد سهیم باشیم.
 
علی مسکری نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد:در حدود ۲۵ هزار نسخه از وصیت نامه امام (ره) با هدف برگزاری مسابقه در میان زائران و همچنین مردم در راهپیمایی ۱۵ خردا توزیع می‌شود.
 
انتهای پیام/ز

نظر شما