شناسهٔ خبر: 19625325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کره شمالی موشک اسکاد آزمایش کرد

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد کره شمالی بامداد امروز یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

صاحب‌خبر -
کره شمالی موشک اسکاد آزمایش کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سئول مدعی شد کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کرده است. هنوز منابع رسمی کره شمالی در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند و از سوی رسانه های پیونگ یانگ خبری منتشر نشده است.

رویترز نیز گزارش داد، این پرتاب موشک از طرف کره شمالی فورا به اطلاع رئیس جمهوری کره جنوبی مون جائه این رسید و وی درخواست جلسه شورای امنیت ملی را داد.

گفته می‌شود این آزمایش موشکی که نهمین آزمایش موشکی کره شمالی از ابتدای سال 2017 است، آزمایش یک موشک بالستیک از نوع "اسکاد" بوده است.

اسکاد در اصطلاح ناتو خانواده‌ای از موشک‌های بالستیک است که در دوران جنگ سرد توسط  اتحاد جماهیر شوروی سابق تولید و به صورت گسترده به دیگر کشورهای هم‌پیمان با این کشور صادر شد. این نام اکنون به تمامی موشک‌هایی که در کشورهای مختلف بر اساس فناوری اسکاد ساخته می‌شوند نیز اطلاق می‌شود.

آزمایش موشکی اخیر کره شمالی در حالی رخ می دهد که این کشور روز گذشته نیز یک سامانه جدید پدافند هوایی را مورد آزمایش قرار داد که گفته می شود رهبر جوان این کشور بر روند انجام آن نظارت داشته است.

گزارش‌ها حاکی است که رهبر کره شمالی دستور داده است این سلاح به شکلی انبوه تولید و در مناطق مختلف کشور جهت رویارویی و حملات احتمالی دشمنان کشور آرایش داده شود.

تنش ها بر سر کره شمالی بالا گرفته و آمریکا اخیرا تحریم های جدیدی را علیه پیونگ یانگ وضع کرده و رزم‌ناوهایش را به منطقه فرستاده است.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت که درگیری با کره شمالی احتمالا بدترین درگیری خواهد بود که مردم در طول عمرشان دیده اند.  

آزمایش موشکی امروز کره شمالی یک روز پس از آن رخ داد که رسانه‌ها گزارش دادند آمریکا سومین ناوهواپیمابر خود را به آبهای شبه‌جزیره کره اعزام کرده است.
 
انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما