شناسهٔ خبر: 19622362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم:

۳۰۰ دستگاه اتوبوس از قم به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شود

R7854/P1377/S6,62/CT7

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم از اعزام ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر امام خمینی(ره) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالفضل جمالی عصر امروز در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) که در تالار امام جواد استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه نیازمند نقدینگی هستیم، اظهار داشت: درواقع امسال حدود 251 میلون تومان از بدهی‌های مجموعه  پرداخت‌شده است و با این رقم  بدهی سال قبل پرداخت می‌شود اما درعین حال نیازمند نقدینگی هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از اتوبوس‌ها باید از خارج  استان تأمین شود به همین دلیل از هزینه بالایی برخوردار است.

 مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم بابیان اینکه300 اتوبوس آماده حرکت به سمت حرم امام خمینی(ره) برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) هستند، تصریح کرد: مجموعه اداره حمل‌ونقل همچون سال گذشته 150 دستگاه اتوبوس در اختیار دارد و 100 دستگاه دیگر را شهرداری متقبل می‌شود، 50 اتوبوس دیگر را هم با تهران هماهنگ می‌کنیم درواقع اگر هزینه‌های مالی تأمین شود حدود 300 دستگاه  اتوبوس را در اختیارداریم.

وی با اشاره به محدود بودن تعداد دستگاه‌های اتوبوس استان خاطرنشان کرد: اگر در بحث مالی مشکلی وجود نداشته باشد مشکل تأمین اتوبوس در استان نخواهیم داشت.

جمالی عنوان کرد: در حال حاضر 300 دستگاه اتوبوس آماده ارائه خدمت هستند و اگر به تعداد اتوبوس‌های بیشتری نیاز داشته باشیم باید مبلغی معادل 600 تا 650 میلیون تومان اعتبار هزینه کنیم.

در ادامه جلسه محسن اوروجی اظهار داشت: هر ساله شاهد برخورد اتومبیل‌ها در محور علی‌آباد هستیم، از همین رو باید برای آن چاره ای اندیشید تا دیگر با این‌گونه حوادث روبه‌رو نباشیم.

وی با اشاره به اینکه باید خروج اتوبوس‌ها از مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با برنامه‌ریزی باشد، افزود: باید بسیجیانی که در اتوبوس‌ها هستند کنترل سرعت را برعهده بگیرند تا برای خروج اتوبوس‌ها با مشکلی مواجه نشویم.

پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها آماده ارائه خدمت به زائرین حرم امام خمینی(ره) هستند

همچنین در این مراسم مقدم دبیر کمیته حمل‌ونقل و ترافیک اظهار داشت: همکاری‌های لازم به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم ارتحال امام خمینی (ره) از جمله کنترل ترافیک انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مانند سال گذشته  در این مراسم مشکل حجم اتوبوس را نخواهیم داشت، افزود: در داخل شهر پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها آماده ارائه خدمت به زائرین حرم امام خمینی(ره) هستند.

25 هزار نسخه از وصیت‌نامه امام برای اجرای مسابقه در اختیار اتوبوس‌ها قرار خواهد گرفت

همچنین، احمد بیطرفان معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در این جلسه اظهار داشت: بیش از 90 در صد ثبت‌نام سازمان محلات انجام‌شده اما اقشار فقط 10 الی 15 درصد است که باید در این رابطه توصیه‌های لازم برای شرکت در این مراسم انجام شود.

فرماندار قم نیز در این جلسه اظهار داشت: جمعیتی که به این مراسم اعزام می‌شوند جمعیت کمتری نسبت به استان قم بوده اما دلیل نمی‌شود مراسم شب 14 و 15 خرداد به‌خوبی اجرا نشود.

رضا سیار افزود: راهپیمایی 15 خرداد همیشه مورد گلایه واقع‌شده ان‌شاالله امسال بتوانیم خدمات خوبی در این زمینه ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما