شناسهٔ خبر: 19622358 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهادت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه/ سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه و یک کشته‌ای که بر جای گذاشت

مهم‌ترین اخبار حوادث امروز کشور را در این بسته بخوانید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از خبر شهادت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه تا خبر سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه و یک کشته‌ای که بر جای گذاشت را در این بسته خبری بخوانید.

شهادت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عصر روز گذشته و همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان، خبر شهادت دو تن از نیروهای مرزبانی در شمال غرب کشور در درگیری با تروریست‌ها، منتشر و موجی از اندوه را به همراه داشت.

این دو مرزبان که از نیروهای هنگ مرزی ارومیه و از گروهان مرزی ضیایی بودند در حالی در درگیری با گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسیدند که اخبار به دست آمده نشان می‌دهد اکیپ گروهان مرزی ضیایی در حال تردد در نوار مرزی به منظور تعویض نیروها بودند که در مسیر حرکت خود با گروهک تروریستی پژاک درگیر می‌شوند.

شهادت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه/ سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه و یک کشته‌ای که بر جای گذاشت

به دنبال این درگیری سرگرد محمدرضا فیروزی فرمانده گروهان مرزی ضیایی و استوار دوم محمدرضا فرحی به شهادت می‌رسند و 5 تن دیگر از نیروهای مرزبانی این گروهان به نام‌های گروهبان یکم امین میرزایی، استوار دوم رضا نعمتی، گروهبان یکم مصطفی بصیر، سرباز حسین قهرمانی، سرباز هادی اصلانی، سرباز سعید تقی‌لو و سرباز سیامک محمدی مجروح شده‌اند.

اگرچه نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی ناجا تا این لحظه هیچ اظهار نظری در خصوص حمله تروریستی به مرزبان هنگ مرزی ارومیه نکرده و حتی همچون درگیری تروریست‌ها با مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه، جزئیاتی از این درگیری را تشریح نکرده است ولی به نظر می‌رسد افزایش درگیری‌ها و تنش‌ها میان نیروهای مرزی کشورمان با تروریست‌ها و اشرار در مرزهای شرقی و غربی نیازمند تصمیمات جدی و سیاست‌گزاری‌های کلان‌تری در نوار مرزی کشور است.

کشف پرونده ۵ میلیارد تومانی در کمتر از ۴۸ ساعت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورخه ۲۹ / ۰۲ / ۱۳۹۶ و در پی مراجعه و طرح شکایت چند مالباخته در کلانتری ۱۵۸ کیانشهر مبنی بر سرقت‌های مشابه از انبارهای تجاری شان در محدوده خیابان فدائیان اسلام، پرونده مقدماتی در این خصوص با موضوع "سرقت اماکن" تشکیل و به دستور بازپرس شعبه اول داسرای ناحیه ۱۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با مراجعه به محل سرقت اطلاع پیدا کرند که محل سرقت فاقد هرگونه سیستم ضبط تصاویر است! که با شناسایی دوربین‌های مداربسته در حوالی بنگاه اقدام به بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته‌ی آن‌ها کرده و اطمینان پیدا کردند که در تمامی سرقت‌ها از یک دستگاه وانت سفیدرنگ و یک دستگاه خاور استفاده شده است. 

همزمان با شناسایی خودروهای استفاده شده در سرقت از انبار‌ها، کارآگاهان از طریق مالباختگان اطلاع پیدا کردند که احدی از بستگان "جواد. س" به نام "جمشید. ق" (۴۵ ساله) مالک یک دستگاه خاور است که از اواخر سال گذشته چندین نوبت به بنگاه تردد داشته و حتی برای تعدادی از کسبه‌ی بنگاه نیز اقدام به جابجایی وسایل کرده است.

همزمان با شناسایی "جمشید. ق"، کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که بر خلاف تصور مالباختگان مبنی بر مالکیت بنگاه به شخص آقای "جواد. س"، وی از اواخر سال گذشته اقدام به کرایه بنگاه از مالک حقیقی آن نموده و خود وی نیز از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل، سرقت و خیانت در امانت بوده و در حال حاضر نیز دارای محکومیت قطعی از سوی دستگاه قضایی است. 

شهادت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه/ سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه و یک کشته‌ای که بر جای گذاشت

با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی در اولین مرحله از عملیات دستگیری اعضای این گروه از سارقان اقدام به شناسایی مخفیگاه جمشید در محدوده خیابان فدائیان اسلام کرده، در حین مصرف موادمخدر وی را دستگیر و به پایگاه ششم آگاهی منتقل کردند. 

با دستگیری تمامی اعضای گروه سارقان و همچنین کشف تمام اموال سرقت شده، نهایتا سرکرده گروه نیز (جواد. س.) که هنوز از دستگیری همدستانش اطلاع پیدا نکرده بود، در همان تاریخ دستگیری دیگر اعضای گروه (۳۱ / ۰۲ / ۱۳۹۶)، دستگیر و صراحتا به طراحی سرقت و سرکردگی گروه اعتراف کرد. 

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:"با هماهنگی بعمل آمده، تمام اموال مکشوفه به تهران منتقل و برابر دستور مقام محترم به صاحبان آن‌ها مسترد شد؛ متهمان پرونده نیز با صدور قرارهای قانونی روانه زندان شدند".

جزغاله شدن نیسان آبی در آتش

به گزارش گروه اجنماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم خودرو نیسان وانتی که در شهر تالش بطور ناگهانی دچار حریق شد و در آتش سوخت. در فیلم ارسالی یکی از شهروندان از آتش گرفتن خودرو نیسان وانت در شهر تالش، تصویربرداری شده است.


حمله وحشیانه با چاقو به راننده پژو 206

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تصادف خودروی پراید با خودروی پژو 206 در شهر کرج باعث بروز نزاع و درگیری در خیابان شد.  راننده خودروی پراید که مسلح به چاقو بوده به طور وحشیانه به راننده و سرنشین خودروی پژو 206 حمله‌ور شده و باعث زخمی شدن آنها می‌شود. 


سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه و یک کشته‌ای که بر جای گذاشت

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: حادثه سقوط جرثقیل از ارتفاع 50 متری در ساعت 11:43 امروز(یکشنبه) در کارگاه مترو آهاب میدان سپاه اتفاق افتاد.

وی افزود:  بلافاصله 1 دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس کشور بیان داشت: متاسفانه در این حادثه یک مرد 42 ساله به دلیل شدت جراحات قبل از رسیدن نیروهای اورژانس فوت کرد.

شهادت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه/ سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه و یک کشته‌ای که بر جای گذاشت

برخورد 2 خودروی سواری در محور بومهن-تهران که منجر به مرگ زنی 52 ساله شد

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: حادثه برخورد 2 خودروی سواری در ساعت 08:05 صبح امروز(یکشنبه) در محور بومهن – تهران (پل طاهرآباد) اتفاق افتاد.

وی افزود: بعد از اعلام حادثه، بلافصله 2 دستگاه آمبولانس زمینی و 1 فروند آمبولانس هوایی برای امدادرسانی به مصدومان حادثه به محل اعزام شدند که به دنبال آن 4 مصدوم حادثه از جمله  3 زن و یک مرد توسط آمبولانس هوایی به بیمارستان هفتم تیر انتقال پیدا کردند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در این حادثه یک زن 52 ساله به دلیل شدت جراحات وارده در محل حادثه فوت کرد.

شهادت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه/ سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه و یک کشته‌ای که بر جای گذاشت

معلق ماندن کامیونت حامل ۷۰ سیلندر گاز در جاده امامزاده داود

مجید شهرمی؛ رئیس ایستگاه 74 آتش‌نشانی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: یک دستگاه کامیونت خاور حامل 70 دستگاه سیلندر 11 کیلویی گاز مایع در جاده امامزاده داود در حال حرکت بود که ناگهان از مسیر اصلی منحرف شده و پس از برخورد با موانع کنار جاده در حالت معلق در حاشیه جاده متوقف مانده بود.

وی با بیان اینکه احتمال سقوط کامیونت به رودخانه و عمق 10 متری حاشیه جاده هر لحظه ممکن بود، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، با به‌کارگیری تجهیزات ویژه و جرثقیل دستی، کامیونت خاور را مهار کردند و با تلاش بسیار همه سیلندرهای گازمایع را از قسمت بار آن خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ در این حادثه به هیچ کس آسیبی نرسید و نیروهای آتش‌نشانی با استفاده از جرثقیل و کشنده خودروی نجات، کامیونت را از حالت معلق خارج کرده و آن را به سطح جاده منتقل کردند.

شهادت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه/ سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه و یک کشته‌ای که بر جای گذاشت
حریق گسترده در انبار لاستیک/اعزام 6 ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:دقایقی پیش انبار لاستیک در خیابان ری خیابان موسی صدر دچار حریق شد.

وی با اشاره به اینکه حریق در یک انبار لاستیک فرسوده اتفاق افتاده است  گفت:6 ایستگاه حریق و 2 ایستگاه نجات به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی ادامه داد:این انبار حدود ۴۰۰متر مربع مساحت داشته که دچار آتش سوزی شده است.
 
وی افزود:یک ساختمان 4طبقه مجاور انبار بود که آتش به بخش هایی از این ساختمان سرایت کرده بود اما نیروهای آتش نشانی حریق را اطفا کردند و هم اکنون در حال لکه گیری هستند.

ملکی تاکید کرد:تا این لحظه این حادثه هیچ مصدومی نداشته است.

شهادت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه/ سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه و یک کشته‌ای که بر جای گذاشت
 
تصادف مرگبار کامیون با زن میانسال در نیاوران
 
سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: درساعت 15:15 عصر امروز در خیابان نیاوران و کامرانیه تقاطع باهنر یک دستگاه کامیون میکسر با عابر پیاده که خانمی 50 ساله بود برخورد کرد.

وی در ادامه افزود:  متاسفانه در پی وقوع این حادثه زن میانسال در دم جان خود را از دست داد.

سرهنگ رازقی به علت وقوع این حادثه اشاره کرد و گفت:‌ کارشناسان پلیس با حضوردر محل حادثه علت تصادف را عدم توجه به جلو از سوی راننده کامیون اعلام کردند.
 
شهادت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه/ سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه و یک کشته‌ای که بر جای گذاشت 
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما