شناسهٔ خبر: 19622051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وضعیت نامعلوم شیخ قاسم/ تظاهرات سراسری در بحرین

در ششمین روز از وضعیت نامعلوم «آیت الله عیسی قاسم» در منزل ایشان در شهرک محاصره شده «الدراز»، مردم بحرین به اعتراضات و تظاهرات خشم‌آلود ادامه داده و برای شهدای فدایی که به دست نیروهای آل خلیفه در هجوم وحشیانه (سه شنبه) گذشته کشته شدند، عزای عمومی اعلام شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، در ششمین روز از وضعیت نامعلوم «آیت الله عیسی قاسم» در منزل ایشان در شهرک محاصره شده «الدراز»، مردم بحرین به اعتراضات و تظاهرات خشم‌آلود ادامه داده و برای شهدای فدایی که به دست نیروهای آل خلیفه در هجوم وحشیانه (سه‌شنبه) گذشته کشته شدند، عزای عمومی اعلام شد.

خانواده‌های شهدا بر تحویل پیکر فرزندان شهیدشان اصرار می‌ورزند و تسلیم اقدامات رژیم آل خلیفه در دفن خودسرانه و عدم برگزاری مراسم تشییع و دفن آنان در قبرستان‌هایی به دور از محل زندگی‌شان، نشدند.

منابع داخلی تاکید کردند که خانواده‌های شهدا از برگزاری مراسم ترحیم و ختم برای فرزندان خودداری کرده و بر حق خود در دریافت پیکر شهدا تاکید کردند.

تاکنون در‌پی یورش به «الدراز»، 5 نفر از مردم بحرین به شهادت رسیده‌اند که اسامی آنان به شرح زیر است: «محمد کاظم زین الدین، محمدالساری، احمد العصفور، محمد حمیدان،محمد العکری».

در همین راستا، نیروهای آل خلیفه اقدام به سرکوب تظاهرکنندگان کرده و از گاز‌های سمی و گلوله‌های ساچمه‌ای استفاده کردند به گونه‌ای تعدادی از شهروندان آسیب دیده‌اند اما به خاطر ترس از آزار و اذیت و بازداشت آسیب‌دیدگان، داخل خانه‌ها مداوا شدند.

تظاهرات در سرتاسر بحرین

تظاهرات در سرتاسر مناطق و شهرک‌های بحرین ادامه داشته و مردم شعار‌هایی را در یاری «آیت الله عیسی قاسم» و تاکید بر دفاع از وی تا شهادت سر دادند.

در واکنش به جنایت آل خلیفه در «الدراز»، انقلابیون سلسله عملیاتی را با آتش‌زدن لاستیک‌ها، بستن خیابان‌ها و ایجاد ستون‌های دود در خیابان‌ها، صورت دادند.

در همین راستا، شبکه‌های اجتماعی، گزارش عملیاتی که دیروز (شنبه) تجمع نیروهای آل خلیفه را در شهرک «الدیه» هدف قرار داده بود، را منتشر کردند و اخبار گوناگون از آسیب‌دیدگی نیروهای رژیم خبر دادند. عملیاتی شبیه به همین در یکی از مدخل های شهرک «سار» انجام گرفت.

تظاهرات در خارج بحرین


فعالیت‌ها و تظاهرات در خارج از کشور نیز انجام گرفت، از جمله آن‌ها؛ تجمع در پاریس پایتخت فرانسه مقابل سفارت بحرین بود. تجمع‌کنندگان اعلام کردند، در صورتی که سرنوشت «آیت الله عیسی قاسم» طی یک هفته مشخص نشود، این تجمع دائمی خواهد شد.

در عراق، فعالیت‌هایی در همبستگی با ملت بحرین و محکومیت جنایت‌های آل خلیفه انجام گرفت و نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در بغداد تجمع کردند و «احمد الاسدی»، سخنگوی بسیج مردمی به سخنرانی پرداخت و تاکید کرد: رژیم آل خلیفه ابزاری است در دست استکبار جهانی است.

 وی گفت: یورش به «الدراز» و منزل «آیت الله قاسم»، واکنش‌های شدیدی را در‌پی خواهد داشت که کم‌ترین به لرزه در آوردن ارکان رژیم بحرین است.

منبع: حوزه

نظر شما