شناسهٔ خبر: 19621747 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وزیر امور خارجه هند:

انجام مذاکرات صلح "دهلی-اسلام آباد" نیازمند امنیت در منطقه است

خبرگزاری میزان- وزیر امورخارجه هند طی اظهاراتی اعلام کرد که برای انجام مذاکرات صلح دهلی- اسلام آباد باید امنیت در منطقه برقرار باشد چرا که در محیط پر تنش امکان مذاکرات وجود ندارد.

صاحب‌خبر -
انجام مذاکرات صلح به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از روزنامه پاکستان، سوشما سوراج وزیر امور خاجه هند طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت که ما بارها از پاکستان خواسته ایم تا علیه تروریست هایی که در خاک این کشور فعالیت می کنند، اقدام کند تا با فراهم شدن امنیت و ثبات در منطقه، زمنیه برای انجام مذاکرات صلح دهلی- اسلام آباد فراهم شود.
 
وی افزود: اسلام آباد بارها وعده داده که گروه های ترویستی را در کشورش سرکوب می کند اما هر بار خلف وعده کرده و از این تروریست ها برای ناامن کردن هند استفاده می کند.
 
سوراج در ادامه گفت: ما خواهان بهبود روابط با پاکستان هستیم در صورتی که این کشور نیز به وعده های خویش در راستای مبارزه با تروریسم پایبند باشد.
 
وزیر خارجه هند در ادامه تاکید کرد که دهلی و اسلام آباد باید به صورت مشترک برای مبارزه با تروریسم اقدام کنند و این باید جزء اولویت های اسلام آباد باشد.
 
وی همچنین گفت که برخی قدرت ها مانع از نزدیک شدن دهلی و اسلام آباد به یکدیگر می شوند ولی باید گفت که شرایط به هر صورتی که باشد دو کشور باید با فراهم کردن ثبات در منطقه، زمینه مذاکرات صلح را فراهم کنند چرا که مذاکرات در فضای پر تنش امکانپذیر نیست.
/انتهای پیام/

نظر شما