شناسهٔ خبر: 19621563 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تیم جودو نابینایان نایب قهرمان آسیا و اقیانوسیه شد

تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان کشورمان در مسابقات تیمی آسیا و اقیانوسیه که در ازبکستان برگزار شد اولین بار در تاریخ به عنوان ارزشمند نایب قهرمانی دست یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،مسابقات تیم به تیم قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در دو گروه برگزار گردید که تیم ملی کشورمان با تیمهای قدرتمند قزاقستان و هند همگروه شد و با برتری کامل مقابل این دو تیم با اقتدار هرچه تمامتر به فینال راه یافت.
تیم ملی ایران در دیدار نهایی در مصافی پایاپای مقابل تیم پرآوازه و مطرح کره جنوبی که از قهرمانان جهان و المپیک بهره می برد با نتیجه نزدیک 3 بر 2 مغلوب شد و به عنوان تاریخی نایب قهرمانی آسیا و اقیانوسیه رسید.
در مسابقه فینال میثم بنی طبا و محمدرضا خیرالله زاده دو حریف نامدار کره ای که عنوان قهرمانی جهان و المپیک را یدک می کشیدند را مغلوب نمودند که در این بین خیرالله زاده جودوکار کره ای را با هنرنمایی خود ضربه فنی کرد و در 3 وزن دیگر نمایندگان کشورمان در مبارزاتی نزدیک و با امتیاز مقابل حریفان خود شکست خوردند.
بدین ترتیب در مسابقات تیمی جودوی نابینایان و کم بینایان آسیا و اقیانوسیه تیم ملی کره جنوبی در جایگاه نخست ایستاد،تیم ملی ایران نایب قهرمان شد و تیمهای پرقدرت و عنوان دار ازبکستان و قزاقستان بعد از کشورمان به عنوان سومی مشترک دست یافتند.
گفتنی است پیش از این و در مسابقات انفرادی تیم ملی جودوی کشورمان با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز در جایگاه سوم قرار گرفته بود.
کاروان تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان کشورمان ساعت 13:55 دقیقه روز دوشنبه 8 خرداد با پرواز ترکیش ایر وارد تهران می شود.

نظر شما