شناسهٔ خبر: 19619807 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشرق گزارش می‌دهد:

خودنمایی رنگ‌های انتخاباتی در سریال‌ رسانه ملی؛ پایان «دیوار به دیوار» با طبل شادانه پیروزی + عکس

رسانه ملی با پخش سریال «دیوار به دیوار» سامان مقدم بعنوان یکی از حامیان حسن روحانی دست این کارگردان را تا جایی باز گذاشت که مقدم برای ادای دین خود برای روحانی در طبل شادی بکوبد.

صاحب‌خبر -

سرویس فرهنگ و هنر مشرق – سازمان صدا و سیما در ایام نوروز گذشته سریال «دیوار به دیوار» سامان مقدم را به عنوان گزینه اصل شبکه سه سیما روی آنتن برد تا دست این شبکه در پخش سریالهای نوروزی خالی نباشد. اما «دیوار به دیوار» با تمام انتقادهایی که از زمان پخش به آن وارد بود و از جمله آنها می‌توان به تعداد بالای قسمت‌های آن که در اندازه سریال مناسبتی نبوده و نیز محوریت داستان که آن هم برای زمان نوروز مناسب نبود، اشاره کرد.

«دیوار به دیوار» سریال کمدی ۶۰ قسمتی سامان مقدم بود که داستان پنج خانواده را روایت کرد که به دلایلی مجبور می شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این پنج خانواده پیش از این هیچ آشنایی با یکدیگر نداشته‌اند و در یک روز بنا به اتفاقی مجبور می‌ شوند که با هم زندگی کنند.

سامان مقدم که در کارنامه خود آثاری مانند «قلب یخی» و «کافه ستاره» را دارد در اتفاقی عجیب، جمعه‌ شب گذشته در آخرین قسمت از مجموعه «دیوار به‌ دیوار» دِین خود را به دولت تدبیر و امید ادا کرد و پایان‌ بندی کار خود را با پخش کلیپ دابسمش هنرمندان سریال که هر کدام بخشی از لباس‌هایشان به رنگ تبلیغاتی حسن روحانی ترکیب کرده بودند، با ترانه «بیست‌ هزار آرزو» محسن چاوشی به پایان برد. همان ترانه‌ای که در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم توسط محسن چاوشی در حمایت از حسن روحانی منتشر شده بود.

سامان مقدم از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که با امضاء طوماری در مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد اما داستان مقدم به همین جا ختم نشد و کارگردان سریال «دیوار به دیوار» در ایام انتخابات ریاست جمهوری از آن دسته هنرمندانی بود که به‌ طور صریح از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت و سعی کرد تا می‌توانند هواداران خود را برای رأی به حسن روحانی ترغیب کند و حتی سامان مقدم در این راه از ابزار آنتن صداو سیما هم بی‌بهره نماند و از آن به خوبی استفاده کرد. کارگردان سریال «دیواربه‌دیوار» در افتتاحیه فیلم «نهنگ عنبر۲» رسماً از حسن روحانی حمایت کرد و گفت: "بدون تردید همه ما در انتخابات شرکت خواهیم کرد و رأی همه ما دکتر! روحانی خواهد بود"

سریال «دیواربه‌ دیوار» سامان مقدم که از طرفی در ایام تعطیلات نوروز به ‌صورت شبانه از شبکه سه سیما روی آنتن رفت و تا پایان اردیبهشت ماه هم پخش آن ادامه داشت که با توجه به نام کارگردان و همچنین بازیگران مشهور از جمله رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، حسن زارعی، علی شادمان، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، شمسی فضل اللهی، رضا ناجی، امیر مهدی ژوله و ... در جذب مخاطب به موفقیت خاصی نرسید.

رضا ناجی، بازیگر این مجموعه هم در همان مراسم گفته بود: "من از سرزمین آذربایجان هستم و یک رأی دارم که آن رأی هم متعلق به حسن روحانی است" و همچنین برخی دیگر از عوامل تولید «دیواربه ‌دیوار» از جمله ویشکا آسایش و آزاده صمدی و فرهاد آئیش و امیرمهدی ژوله هم از حسن روحانی حمایت و دیگران را برای رأی دادن به وی تشویق می‌کردند که نتیجه آن هم در پایان بندی سریال «دیوار به دیوار» به خوبی مشهود و محسوس بود.

محسن چاوشی هم از جمله خوانندگان مشهور پاپ بود که در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی خود با حمایت از حسن روحانی نوشت: «روز جمعه ضمن احترام به همه نامزدهای حاضر در صحنه انتخابات، به جناب آقای حسن روحانی رأی می‌دهم و...» و در ادامه از انتشار ترانه‌ای با عنوان «بیست‌ هزار آرزو» در حمایت از این جریان خبر داد اما رسانه ملی در بخشی از سریال «دیوار به دیوار» با پخش این آهنگ که عوامل سریال بر روی آن خوانده اند، با ترکیب رنگ‌های خاص، جشن پیروزی انتخاباتی را به بهانه این سریال در رسانه ملی برگزار کردند.

حالا این سوال به وجود می‌آید که چگونه رسانه ملی و مسئولین اداره نظارت اجازه پخش این کلیپ و موسیقی محسن چاوشی که در حمایت از کاندیدای خاص این ترانه را خوانده است را داده‌اند؟ آیا غیر از این است که صداوسیمای ما باید فارغ از هرگونه جناح بندی و توجه به جریان سیاسی خاصی در تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی خود عمل کند؟ و نگذارد که آنتن تلویزیون برای قشر خاصی از هنرمندان در اختیارشان قرار گیرد تا شادی خود را آن گونه که شایسته یک رسانه ملی است نشان دهند!

نظر شما