شناسهٔ خبر: 19617227 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رقم پاداش صعود به جام جهانی‌ برای کی‌روش

ورزش > فوتبال ملی - تیم ملی ایران راحت‌ترین صعود به جام جهانی‌ را تجربه می‌کند. با مربی بزرگی چون کارلوس کی‌روش این امر محقق شده است.

صاحب‌خبر -

روزنامه خبرورزشی نوشت: او این‌قدر تیم مقتدر و خوبی ساخته که حتی در بدترین روزش نمی‌بازد. تمام تیم‌های بزرگ، از رویارویی با ایران هراس دارند. کره‌جنوبی که ۴ بار متوالی به ایران باخته و تیم ملی ژاپن هم سال گذشته با خوش‌شانسی محض در یک دیدار دوستانه با تیم ملی مساوی کرد. چند سالی است ایران با قدرت در صدر آسیا قرار دارد و به نظر می‌رسد حداقل تا زمانی که کارلوس کی‌روش در تیم ملی باشد وضعیت همین خواهد بود.

قبل از کی‌روش، اتفاق نیفتاده بود تیم ملی ایران دو دوره متوالی به جام جهانی‌ صعود کند ولی به احتمال زیاد ۲۲ خرداد این تابو برای همیشه شکسته می‌شود و تیم ملی ایران باز هم به جام جهانی‌ می‌رسد. این صعود علاوه بر تأثیر زیادی که روی جامعه و همین‌طور پیشرفت فوتبال ایران می‌گذارد، درآمدهای مالی خوبی برای فدراسیون خواهد داشت. فدراسیون طعم این درآمدها را با وجود تحریم‌های سنگین، بعد از جام جهانی‌ برزیل چشید. این دوره هم صعود تیم ملی پاداشی ۸ میلیون دلاری برای فدراسیون فوتبال به همراه دارد. در دوره گذشته، فدراسیون به کی‌روش تعهد داده بود ۱۰ درصد از پاداش صعود را به حساب این مربی واریز کند. برای جام جهانی‌ روسیه هم تعهد فدراسیون به سرمربی پرتغالی همین بوده است. بدین ترتیب اگر تیم ملی شب بازی ازبکستان یا در بازی‌های بعدی به جام جهانی‌ روسیه صعود کند، فدراسیون فوتبال متعهد خواهد بود که ۸۰۰ هزار دلار به کارلوس کی‌روش پاداش دهد. با توجه به اینکه دلار بالای ۳۷۳۰ تومان است، این پاداش تا مرز ۳ میلیارد تومان می‌رسد. فدراسیون فوتبال با توجه به هزینه‌های جابه‌جایی پول، احتمالاً با فیفا مکاتبه می‌کند تا پول را به صورت مستقیم به یکی از حساب‌های کارلوس کی‌روش واریز کنند.

اما این تنها پاداشی نیست که کی‌روش به دست می‌آورد. علاوه بر آن، قطعاً دولت ایران هم پاداش‌هایی به کل اعضای تیم ملی می‌دهد. حضور در جام جهانی‌ و موفقیت احتمالی در مرحله گروهی هم می‌تواند برای کی‌روش پاداش نسبتاً زیادی به همراه داشته باشد. شنیده می‌شود در صورت صعود ایران از مرحله گروهی، فدراسیون فوتبال ۳۵۰ هزار دلار دیگر باید به کی‌روش پاداش بدهد. با یک حساب و کتاب ساده مشخص می‌شود پاداش صعود از مرحله گروهی هم چیزی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای کی‌روش خواهد بود. قطعاً اگر ایران بتواند چنین افتخاری را به دست بیاورد و از گروه خود بالا برود، حادثه‌ای تاریخی را رقم خواهد زد‌؛ اتفاقی که شاید هیچ‌گاه دیگر رخ ندهد. صعود به جام جهانی‌ برای دومین مرتبه پیاپی هم اتفاقی بزرگ برای فوتبال ایران به حساب می‌‌آید که در تاریخ فوتبالی ایران رخ نداده است. تیم ملی ایران برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ به جام جهانی‌ صعود کرد. صعود بعدی در سال ۱۹۹۸ اتفاق افتاد. ایران سپس در سال ۲۰۰۶ صعود کرد و ۸ سال بعد، این بار با کی‌‌روش به جام جهانی‌ رسید. حالا کارلوس تیم ملی را به جام جهانی‌ روسیه بسیار نزدیک کرده و گفته می‌شود فکر اصلی‌‌اش، صعود از مرحله اول جام جهانی‌ است.

43503

نظر شما