شناسهٔ خبر: 19616974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امیر دریادار سیاری تصریح کرد:

داشتن نیروی انسانی الهی‌محور؛ مهمترین عامل مؤثر در ارتقای توان دفاعی کشور

گروه جلسات و محافل: فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در محفل انس با قرآن ناوگان شمال نیروی دریایی گفت: مهمترین عامل مؤثر در ارتقای توان دفاعی کشور داشتن نیروی انسانی الهی‌محور است و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبتی برای این موضوع است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محفل انس و تدبر در قرآن کریم در طلیعه ماه مبارک رمضان، شنبه، ششم خردادماه با حضور امیردریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نداجا و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندر انزلی و فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی کشور و سایر فرماندهان و مسئولان نداجا در مسجد پیامبر اعظم(ص) ناوگان شمال نیروی دریایی برگزار شد.
این مراسم با تلاوت طه مرصادی از فرزندان ناوگان شمال و ناوباندوم اسماعیل عباسی از قراء نداجا و ابتهال‌خوانی مهدی نگهدار همراه بود و در ادامه زینب سادات آل‌طه، فاطمه زهرا فتاحی، طه دهدار سه نفر از خردسالان قرآنی به ارائه محفوظات پرداختند.
در ادامه دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امنیت در هر کشور، جایگاه ویژه‌ای دارد و دشمنان اسلام تلاش بسیاری برای برهم زدن امنیت میهن ما به کار بسته‌اند اما تا کنون موفق نشده‌اند.
وی افزود: هرگونه پیشرفت و رشد در جامعه، در گرو وجود امنیت است و در صورت نبود امنیت هیچ پیشرفتی در اقتصاد، عمران، آبادانی و صنعت آن کشور به وجود نخواهد آمد.
سیاری با تأکید بر لزوم وجود اتحاد و همبستگی بین آحاد ملت به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌های برقراری امنیت در کشور تصریح کرد: برای ارتقای امنیت و افزایش رشد جامعه، باید وحدت و انسجام ملت همواره حفظ شود.
وی محور وجود امنیت پایدار در کشور را نیروهای مسلح دانست و افزود: وجود امنیت در داخل و خارج از مرزهای کشور، نتیجه داشتن نیروهای مسلح مقتدر، توانمند، هوشمند و پرتلاش است.
سیاری یادآور شد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، ایمان، علم و شجاعت سه شاخصه مهم است که باید در نیروهای نظامی مشهود باشد و این سه شاخصه، لازمه پیشبرد اهداف نظام و کشور است.
فرمانده نداجا بر افزایش توانمندی نیروهای مسلح در راستای برقرای هرچه بیشتر امنیت کشور تأکید و تصریح کرد: همه کسانی که در فرامنطقه به فکر دشمنی با جمهوری اسلامی هستند، با دیدن انسجام و اتحاد داخل کشور بین همه اقشار حتی فکر حمله، تجاوز و تعرض به حریم جمهوری اسلامی به سرشان خطور نمی‌کند.
وی اضافه کرد: مهمترین عامل مؤثر در ارتقای توان دفاعی کشور داشتن نیروی انسانی الهی محور است و با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این فرصت در اختیار ماست که نسبت به ارتقای سطح ایمان خود، اهتمام بیشتری داشته باشیم.
در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندر انزلی گفت: ماه مبارک رمضان یک ماه ویژه و استثنایی در بین ماه‌های سال است و آنقدر در آن رحمت و مغفرت است که اگر فردی بدون رحمت خداوند از آن خارج شود، جای تعجب و سؤال است.
وی افزود: هر کدام از ما چندین سال از عمرمان گذشته و چندین ماه رمضان را درک کردیم و اکنون باید از خود بپرسیم در این ماه‌هایی که بر ما گذشت حاصلش چه بوده و از بارش رحمت پروردگار چه چیزی حاصل ما شده است.
شمس‌الدین با اشاره به خطرات شرک و کفر در وجود انسان، تأکید کرد: یکی از موانع که ظرف وجودی ما را معکوس می‌کند شرک و نفاق است، نگوییم ما که مسلمانیم اهل عبادت کفر و شرک چه معنایی دارد؟
وی ادامه داد: کفر حد و اندازه و میزان دارد، اینکه انسانی خدا را قبول داشته باشد اما در بخش خاصی دستورات خدا را قبول نداشته باشد در همان بخش کافر است. اینگونه نباشد که سال‌ها روزه بگیریم اما حظ ما فقط گرسنگی و تشنگی در این ماه باشد، اگر قرار است بهره ببریم و از شب‌های قدر استفاده کنیم باید مراقبه نفس داشته باشیم.
امام جمعه بندر انزلی با با بیان اینکه انسان از راه‌های مختلف دچار انحراف می‌شوند، افزود: منشأ کفر شیطان کبر بود، می‌تواند منشا کفرش حرص باشد، باید از نفوذ شیطان جلوگیری کرده و کاری نکنیم که تهی دست از این ماه بیرون برویم.
بندر انزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) در این شهر ساحلی مستقر است.
در ادامه این برنامه نیز گروه سرود و همخوانی ریحانة‌النبی(ص) متشکل از فرزندان قرآنی منطقه به اجرای برنامه پرداخت.

نظر شما