شناسهٔ خبر: 19616872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجت‌الاسلام رفیعی:

حجت‌الاسلام رفیعی: وجود دزدی، رشوه و اختلاس در زندگی انسان از بی‌تقوایی است

R7854/P41362/S6,62/CT11

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تقوای مالی به معنای نبودن دزدی، رشوه، و اختلاس در زندگی انسان است و وجود همه این‌ها از بی‌تقوایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی که ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به شأن نزول سوره احزاب اظهار داشت: آیه نخست سوره احزاب مشمول چهار دستور به پیامبر اکرم(ص) است که نخستین آن‌ها مربوط به تقوای الهی است به این معنا که نباید نسبت به کفار مداهنه داشت و نباید از اصول دین عقب‌نشینی کرد.

وی با تأکید بر اینکه اصول و مبانی قابل عقب‌نشینی نیست، افزود: نخستین دستور خداوند به پیامبر اکرم(ص) رعایت تقوای الهی است، تقوا بازدارنده و مانع است و منتهی تقوا این است که از انسان هیچ گناهی سر نزند.

استاد حوزه و دانشگاه یکی از اهداف روزه را تقوای الهی بیان کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند، محب پیغمبر بودن کافی نیست بلکه کسی جزء اولیای الهی است که تقوای الهی را رعایت کند و انسان متقی باشد.

رفیعی بابیان اینکه تنها گروهی که تقوای الهی داشته باشند از آتش جهنم عبور می‌کنند، خاطرنشان کرد: تقوا با اراده، عزم و خویشتن‌داری به دست می‌آید، ماه رمضان ماه تمرین پرهیز از حرام است.

وی به اقسام تقوا اشاره و بیان کرد: تقوای مالی، تقوای گفتاری، تقوای در خانواده، تقوای قضایی و تقوای سیاسی 5 قسم تقوا هستند که باید در همه موارد رعایت شود. تقوای مالی به معنای نبودن دزدی، رشوه، و اختلاس در زندگی انسان است و وجود همه این‌ها از بی‌تقوایی است.

رفیعی بابیان اینکه همسرداری نیازمند تقوای الهی است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مراکز تقوا دادگاه‌های خانواده است، و این اشتباه است که به هر قیمتی باید حامی را نگه داشت، حامی باید ارزشی باشد و احکام اسلام باید در همه موارد رعایت شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مواظب بود که رعایت حدود و تقوای الهی در احکام قضایی صورت گیرد، تصریح کرد: انسان باتقوا در شبهه‌ها و فتنه‌ها راه خود را پیدا می‌کند، چراکه تقوا و خویشتن‌داری سبب می‌شود خداوند به او نوری دهد که با این نور راه را پیدا کند. 

انتهای پیام/

نظر شما