شناسهٔ خبر: 19616605 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس اسبق سیا:

تلاش کوشنر برای ایجاد کانال ارتباطی مخفیانه با کرملین، جاسوسی است

R1016196/P36447/S8,89,1128/CT10

رئیس اسبق سیا تاکید کرد که از نظر سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا اقدام داماد ترامپ برای ایجاد کانال ارتباطی مخفیانه با کاخ، جاسوسی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، درحالی که خبرگزاری «رویترز» از سه بار رابطه مخفیانه «جارد کوشنر» مشاور ارشد و داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «سرگئی کیسلایک» سفیر روسیه در آمریکا قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری 2016 و تلاش وی برای برقراری یک خط ارتباطی مخفیانه میان تیم انتقالی ترامپ با کاخ کرملین خبر داده است، «جان مک لافلن» رئیس اسبق سازمان سیا گفت که اگر چنین اخباری صحت داشته باشد، اقدام کوشنر جاسوسی به حساب می آید.

لافلن در مصاحبه با شبکه خبری «ام اس ان بی سی» گفت: من نمی خواهم درباره این موضوع غلو کنم زیرا موضوعات بسیاری هستند که ما از آنها بی خبریم و ما اطلاعی از محتوای دقیق مکالمات (بین کوشنر و کیسلایک) نداریم و نمی دانیم که هدف از این مکالمات چه بوده است. ما از این موارد آگاهی نداریم.

رئیس سابق سیا افزود: اما من نمی توانم این فکر را از ذهنم بیرون کنم که اگر یک مامور اطلاعاتی آمریکایی کاری شبیه به این (کار کوشنر) می کرد، از نظر ما کار او جاسوسی محسوب می شد.

مک لافلن در پاسخ به این سوال که اولین واکنش او در صورت صحت این اخبار چیست، گفت که اولین چیزی که از خودش می پرسد این است که این یک شوخی است؟!

رئیس سابق سیا با اشاره به اینکه این نوع واکنش او به دلیل ناباوری او است، گفت این اقدام کوشنر چیزی نیست که شما انتظار داشته باشید در یک تیم عادی انتقال قدرت رخ دهد.

مقامات اطلاعاتی آگاه در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» اعلام کرده اند که داماد ترامپ درباره استفاده از تاسیسات دیپلماتیک روسیه برای برقراری ارتباط میان تیم انتقالی ترامپ با کرملین، ظاهرا با هدف محرمانه نگه داشتن مکالمات، پرس و جو کرده است.

واشنگتن پست با استناد به بررسی مقامات آمریکایی درباره ارتباطات با روسیه، نوشت که سفیر روسیه در آمریکا به مقامات مافوق خود گفته است که کوشنر ایده ایجاد کانال ارتباطی محرمانه بین تیم انتقال قدرت ترامپ با کرملین را در نشستی که آنها در تاریخ یکم  و یا دوم دسامبر در برج ترامپ داشته اند، مطرح کرده است.

بعد از انتشار این خبر بود که کمیته ملی دموکرات سریعا خواستار اخراج کوشنر از سمتش در کاخ سفید شد.
بعد از آنکه ترامپ در اقدامی ناگهانی «جیمز کومی» رئیس اف بی آی را به بهانه بی اعتباری اش میان آمریکایی ها از سمتش برکنار کرد، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه انگیزه اصلی ترامپ از اخراج کومی، ممانعت از تحقیقات اف بی آی درباره رابطه احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه بوده است.

بعد از اخراج کومی بود که «رابرت مولر» رئیس سابق اف بی آی به عنوان مشاور ویژه رسیدگی به پرونده ترامپ – روسیه منصوب شد و تازه ترین یافته ها از این تحقیقات حاکی از روابط پنهانی داماد ترامپ با سفیر روسیه در آمریکا بوده است.

انتهای پیام/.

نظر شما