شناسهٔ خبر: 19616460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو خبر داد

جلسه کمیسیون آموزش با دانش آشتیانی ساعت ۱۴:۳۰ امروز/ وزیر باید درباره سند ۲۰۳۰ پاسخ دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جلسه بعدازظهر امروز این کمسیون با وزیر آموزش و پرورش درباره سند ۲۰۳۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به سند 2030 اظهار داشت: سند 2030 مسئله مهمی است که آقایان آن را پذیرفته، امضا و از آن رونمایی کردند.

 

وی با بیان اینکه این افراد  در کمیسیون اعلام کردند که ۲۰۳۰ سند نیست بلکه یک تفاهم نامه بوده و الزامی برای اجرای تمام بخش های ان وجود ندارد، افزود: این در حالی است که از نظر سازمان بین المللی یونسکو این سند تماما قابلیت اجرایی دارد یعنی چنانچه ایران نخواهد آن را اجرا کند نوعی تخلف کرده است.

 

عباسی تصریح کرد:  آقای جهانگیری این سند را ابلاغ کرده و اکنون در بسیاری از مهد کودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس تهران اجرایی می شود حتی بخشی از تبلیغات برخی از مدارس غیردولتی به شمار می رود. از سوی دیگر سند 2030 جزو برنامه های کاری وزیر آموزش و پرورش در زمان رای اعتماد بود.

 

نماینده مردم رودسر یادآور شد: بخش های فمنیستی سند 2030 و یا تفکرات مونته سوری مبانی اعتقادی و دینی مان را مورد هدف قرار می دهد که در نهایت مقام معظم رهبری  نسبت به آن تذکر دادند. سوال اینجاست حتی اگر بنا به گفته آقایان 2030 هیچ گونه مغایریتی با مبانی فرهنگی و دینی ما نداشته باشد و یا بتوان آن را به صورت گلچین شده اجرایی کرد در کجا و چه زمانی  مراحل قانونی آن طی شده است؟ این سند باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا مجلس تصویب و ابلاغ می شد. ذاتا هر گونه تفاهم نامه و یا سندی باید به صورت رسمی به تصویب برسد به ویژه آنهایی که تعهداور است. از این رو این سند اکنون در کجا به تصویب رسیده است؟

 

وی با بیان اینکه آقایان تنها یک گزارش از آن را ارائه دادند و مخالفان و موافقان پیرامون آن صحبت کردند، تاکید کرد: به نظر می رسد اطلاعاتی که درباره سند 2030 به آقای رئیس جمهور می دهند دقیق نیست و موضع آقای روحانی نیز در قبال سند 2030 صحیح نیست. سند 2030 یک گزینه انحرافی در برابر بحث اصلی یعنی سند تحول بنیادین است ما این سند را کنار گذاشته ایم و به سندی که تنها بخشی از مطالبات کشورهای دنیا  را در خود دارد پیش می بریم یعنی به نوعی در زمین آنها بازی می کنیم از این رو قطعا این سند نیاز به تجدیدنظر و حتی توقف دارد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش خاطر نشان کرد: ساعت 14 و 30 دقیقه امروز اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر مربوطه درباره سند 2030 جلسه خواهد داشت و دانش آشتیانی باید براساس دعوت رسمی که از وی به عمل آمده در جلسه حضور یافته و به مسائل بررسی شده پاسخ دهد. 

نظر شما