شناسهٔ خبر: 19616302 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استقلال خوزستان و نفت تهران، بی پول های بی مربی

لیگ هفدهم درحالی کمتر از 2 ماه دیگر آغاز می شود که هنوز 2 باشگاه لیگ برتری سرمربیان خود را انتخاب نکردند.

صاحب‌خبر -
تاپ خزاعلی ///بی پول های لیگ برتری از نفت تا سرزمین نفتبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال   گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی طبق تقویم سازمان لیگ قرار است از 30 تیر آغاز شود که در فاصله کمتر از 60 روز تا شروع این رقابت ها، تکلیف سرمربیگری حدود 14 تیم به صورت قطعی مشخص شده و تنها 2 باشگاه همچنان در حال مذاکره برای عقد قرارداد با گزینه مدنظر خود هستند.
 
مدیران فوتبال ایران در سال های اخیر رویه تیم های عربی را در برخورد با مربیان پیش گرفته اند و گویا با هر ناکامی دیواری کوتاه تر از سرمربی پیدا نمی کنند. چند سالی است که تقریبا بیش از نیمی از نیمکت های سرمربی گری لیگ برتر ایران در طول یک فصل با تغییر مواجه می شوند و این امر به یک آفت خطرناک برای ثبات فوتبال ما تبدیل شده است.  
 
نکته نگران کننده تر از تغییرات متوالی مربیان در فوتبال کشورمان، به چرخشی بودن سرمربیان فوتبال ما بازمی گردد. هفت تیم لیگ برتر در مقایسه با فصل پیش، با سرمربیان جدیدی پا به این رقابت ها می گذارند و تنها 9 تیم با همان نفرات قبلی لیگ هفدهم را آغاز می کنند.
 
در لیگ هفدهم تیم های پرسپولیس تهران، استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز، سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، پیکان تهران، گسترش فولاد تبریز، پدیده مشهد، فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، سایپای تهران، سیاه جامگان مشهد، پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت دارای مربی و تنها 2 تیم استقلال خوزستان و نفت تهران درصدد جذب مربیان موردنظر خود هستند.
 
پرسپولیس فصل جدید را با برانکو آغاز می کند و استقلال نیز با علی منصور درصدد قهرمانی است. همچنین سپاهان اصفهان با هدایت زلاتکو کرانچار در اندیشه بردن جام به اصفهان است و پیکان با آقا معلم تلاش می کند تا سهمیه آسیایی را کسب کند.
 
ذوب آهن، لیگ هفدهم را با حسینی آغاز می کند و گسترش فولاد، بوناچیچ را به خدمت گرفته تا به روند ضعیف چند سال گذشته خود پایان دهد و 2 تیم تازه صعود کرده سپیدرود و پارس جنوبی نیز تلاش می کنند تا بتوانند در لیگ هفدهم شگفتی ساز شوند.
 
تراکتورسازی پس از قلعه نویی به مربی جوان روی آورده و تلاش می کند با حضور گل محمدی در لیگ برتر قهرمانی را کسب کند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز موفق باشند.
 
پدیده مشهد، فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، سایپای تهران و سیاه جامگان مشهد 5 تیم لیگ برتری دیگری هستند که سرمربیان خود را انتخاب کردند و درصدد حضور پرقدرت در لیگ هفدهم هستند اما در این میان 2 باشگاه استقلال خوزستان و نفت تهران نیز سرمربیان خود را انتخاب نکردند تا کماکان زمان را از دست دهند.
 
آبی های جنوب کشور با توجه به مشکلات مالی زیاد، ستاره های تیم خود را از دست می دهند و حتی سید اکبر پورموسوی نیز از این تیم جدا شد تا وضیعت تیم قهرمان لیگ حتی بدتر از تیم های لیگ محلات شود. پورموسوی در نخستین تجربه سرمربی گری خود در لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا به بهترین شکل توانایی فنی خود را ثابت کرد و اگر مالکان باشگاه استقلال خوزستان تا حدی به فکر این تیم کم ادعا و باشخصیت بودند، عملکرد پورموسوی بیشتر به چشم می آمد. با قطعی بودن جدایی پورموسوی به نظر می رسد عبدالله ویسی شانس خوبی برای بازگشت به جمع آبی پوشان خوزستانی داشته باشد، مربی ای که در لیگ پانزدهم در کمال ناباوری این تیم را به قهرمانی لیگ برتر رساند و به سپاهان رفت.
 
در کنار آبی های دیار کارون، نفت تهران نیز شرایط خوبی ندارد. از قهرمان جام حذفی باید به عنوان بلاتکلیف ترین تیم این روزهای فوتبال ایران نام برد. در حالیکه نفت تهران پس از قهرمانی در جام حذفی باید خود را برای حضوری مقتدرانه در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده کند اما مشکلات مالکیتی این باشگاه سبب شده تیم ریشه دار پایتخت با اما و اگرهای بسیاری مواجه باشد. بدون شک اگر قرار باشد تکلیف تیم نفت مانند فصل گذشته تا روزهای پایانی باقی مانده به آغاز لیگ مشخص نشود، بسیار بعید است که این تیم بتواند سال موفقی را پشت سر بگذارد. پس از جدایی علی دایی، در روزهای اخیر از حسین فرکی به عنوان گزینه سرمربی گری نفت در لیگ هفدهم یاد می شود و باید دید در پایان چه کسی سرمربی این تیم خواهد شد.
 
در پایان باید گفت، لیگ هفدهم به زودی آغاز می شود و تیم ها درصدد حضوری پرقدرت در لیگ هستند و باید دید این 2 تیم بلاتکلیف لیگ برتر چه راهی را پیش می گیرند.

 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما