شناسهٔ خبر: 19616266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با تسنیم:

بیش از ۵۰۰ مبلغ به نقاط مختلف کرمانشاه اعزام می‌شوند

R41380/P41362/S6,68/CT1

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۵۰۰ نفر از مبلغان حوزه‌های علمیه قم و سایر شهرستان‌ها در ایام ماه مبارک رمضان به منظور آموزش احکام و برگزاری مراسمات محفل انس با قرآن در مساجد روستایی و شهری کرمانشاه مستقر می‌شوند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مجتبی فتح‌اللهی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: بیش از 500 نفر از مبلغان حوزه‌های علمیه قم و سایر شهرستانها در ایام ماه مبارک رمضان به منظور آموزش احکام و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و برگزاری مراسمات محفل انس با قرآن در مساجد روستایی و شهری کرمانشاه مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 3000 روحانی در سطح استان و 450 روحانی و مبلغ در شهرستان کرمانشاه در مساجد شهری و روستایی مشغول تبلیغ هستند عنوان کرد: اولویت کاری این روحانیون برگزاری نماز جماعت به خصوص در وقت نماز مغرب و عشاء است و به طور تقریبی اقامه نماز در سه وعده صبح، ظهر و مغرب در 300 مسجد روستایی و‌ شهری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فریضه نماز بالاترین ذکر الهی است اظهار داشت: اکنون بیش از 1200 مسجد در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد نماز جماعت ظهر در 140 مسجد استان و 70 مسجد شهرستان کرمانشاه اقامه می‌شود.

فتح‌الهی نژاد با بیان اینکه از مجموع این تعداد مساجد 1000 مسجد روستایی و‌ 250 مسجد شهری در استان کرمانشاه است گفت: نماز جماعت مغرب و‌عشاء در 450 مسجد استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل عدم استقبال مردمی، کمبود امکانات ایاب و ذهاب برای روحانیون و‌ شاغل بودن بسیاری از روحانیون در سطح ادارات استان اقامه نماز جماعت ظهر در تعداد مساجد کمتری از استان برگزار می‌شود بیان کرد: برگزاری نماز جماعت باحضور روحانیون در 110 اداره و‌دستگاه اجرایی شهرستان کرمانشاه به انجام می‌رسد.

فتح‌اللهی نژاد با اشاره به اینکه در نیمی از مساجد سطح استان پایگاه مقاومت بسیج نیز وجود دارد عنوان کرد: روحانیون و مربیان فرهنگی بصیرتی در مساجد مشغول تبلیغ و احکام بصیرتی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد 70 موسسه قرآنی در سطح استان کرمانشاه فعال است گفت: بسیاری از حافظان و قاریان قرآن در استان در سطح حفظ، قرائت و تفسیر قرآن مشغول به فعالیت هستند و هر ساله بسیاری از این قاریان به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان امسال مراسم جزء‌خوانی ترتیل و محفل انس با قرآن کریم در شهرستان کرمانشاه به صورت روزانه در ساعت 6 بعدالظهر در مسجد علی ابن ابی طالب (ع) در شهرک فرهنگیان فاز یک برگزار می‌شود عنوان کرد: این مراسم از طرف صدا و سیما به صورت مستقیم از شبکه سراسری کرمانشاه پخش می‌شود.

فتح‌اللهی نژاد با بیان اینکه از ائمه جمعه و هیئت امنای مساجد درخواست داریم که با مشارکت یکدیگر حتی‌الامکان با یک افطاری ساده در مساجد از روزه داران استقبال کنند گفت: بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی در شرایط کنونی جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و فعال کردن پایگاه‌های دینی و توسعه و آبادانی مساجد است.

انتهای پیام/

نظر شما