شناسهٔ خبر: 19615833 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرهنگ انتخاب؛ سرمایه عظیم برای قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران

این انتخابات نیز با همه فراز و فرودهای خود که غالباً حاصل فضای رقابت بین کاندیداها بود، به سرانجام رسید و خوشبختانه بلافاصله جامعه به آرامش لازم و ادامه روال طبیعی امور بازگشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا)، تسنیم نوشت:

داود عامری: انتخابات در تمامی نقاط جهان منشأ تغییرات و تاثیرگذاری های داخلی و بین المللی در سطوح مختلف است.

گاهی این تأثیرات به صورت آشکار و مستقیم اتفاق می افتاد که نشأت گرفته از برنامه‌های کاندیداهای پیروز و طرفداران آنها می باشد و گاهی به جهت برداشت های است که از تفکرات گروه های مختلف و تأثیرگذاری آنها در روند مسائل داخلی و بین‌المللی حادث می‌شود.

این انتخابات نیز با همه فراز و فرودهای خود که غالباً حاصل فضای رقابت بین کاندیداها بود، به سرانجام رسید و خوشبختانه بلافاصله جامعه به آرامش لازم و ادامه روال طبیعی امور بازگشت، اما این انتخابات تاثیراتی در فضای داخلی و بین‌المللی برجای گذاشت که از جهات مختلف قابل توجه است.

  1. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند،  پیروز این انتخابات مردم عزیز کشورمان هستند که با اعتماد کامل به نظام و اعتقاد به جمهوریت ولایی ایران اسلامی، سنگ تمام در تایید الگوی حکومت جمهوری اسلامی گذاشته و برای استفاده از حق رای خود ساعت ها در صف انتظار صندوق های رای ایستادند.

این امر نشان می‌دهد که جدا از گرایش های مردم به جهت‌گیری‌های سیاسی موجود، در نهایت پیروزی از آن مردم ایران و درک بالای آنها از تاثیرگذاری در اداره کشور بود.

بنابراین حضور و اعتماد مردم به نظام مردم سالاری دینی جواب بسیار قاطعی بود بر کسانی که گمان می کنند دموکراسی همان است که غرب در پی آن است. مشارکت بالای 70 درصدی مردم ایران در انتخابات، اوج عظمت و قدرت مردم سالاری دینی را در جهان به نمایش گذاشت.

  1. در سطح منطقه ای،  همزمانی سفر ترامپ به عربستان برای غارت سرمایه های جهان اسلام، چشمان دیکتاتورهای عرب و غرب را به شکوه و عظمت مردم ایران خیره کرد و به صورت عینی پاسخ شایسته‌ای به ادعای حقوق بشری معاندان نظام مردم‌سالاری دینی داد و با توجه به نزدیکی زمانی انتخابات به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به صورت عملی برتری مردم سالاری دینی را در چشم مدعیان پایان تاریخ به نمایش گذاشت.

در حالی که کشورهای دیکتاتوری منطقه تلاش می‌کردند اجماع منطقه‌ای و جهانی برای مقابله با قدرت نفوذ معنوی و فرهنگی ایران در منطقه به وجود بیاورند، جهانیان به صورت عینی شاهد پیگیری حسرت آمیز مردم منطقه از جشن انتخابات مردم ایران بودند و بر فرهنگ انتخاباتی مردم ایران غبطه می خوردند.

  1. حضور پرشور مردم ایران نشانه ای بزرگ از فرهنگ بالای مردم ایران و در واقع برهانی قاطع برای اثبات اعتماد مردم ایران به نظام و جمهوری اسلامی ایران بود که انگیزه داد تا با شور حرارت تمام در کنار آرامش جمعی در انتخابات شرکت کنند و به مشروعیت ملی و بین المللی این نظام مردم سالاری بیفزاید.

واضح است حضور پرشور مردم یک پیام مهم به جهانیان مخابره کرد و آن اینکه مردم ایران با فرهنگی برتر پشت سر نظام و انقلاب همچنان محکم و استوار ایستاده اند و این حضور مردم یکی از مهمترین سرمایه های نرم ایران اسلامی برای تولید قدرت نرم و استفاده از آن در جهان و منطقه بود و هست و این فرهنگ الهام بخش جمهوری اسلامی است که قدرت های سلطه گر از آن در هراس هستند.

  1. مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست، اما آنچه مهم است ترسیم مسیر درست و مداومت مردم برای پیگیری مطالبات آنها است که باید به آن اهتمام کرد و این مردم قهرمان را در این راه تنها رها نکرد و این یکی از مهمترین وظایفی است که دولت منتخب بر دوش دارد. از سوی دیگر فرهنگ پذیرش نتیجه آرا است که به رغم وجود مشکلات مختلف، جریانی که در انتخابات پیروز نشده، با فرهنگی بالا نتیجه را پذیرفته و برای رفع مشکلات مسیر قانونی را انتخاب می کند. این باز نمونه ای از عظمت مردم ایران و فرهنگ صحیح انتخابات آنها است که تحسین دیگران را در پی دارد.

پیام های تبریک سران کشورهای مختلف، احترام به این بلوغ سیاسی و فرهنگ اعتقادی مردم ایران به جمهوریت نظام در کنار زندگی اسلامی در سایه رهبری ولایت فقیه است که اگر صحنه شکوه و عظمت ملت ایران را نمی دیدند، قادر به درک این موضوع هرگز نمی شد.

  1. از مدت‌ها قبل بسیاری از مخالفان تلاش می‌کردند زمینه را برای ایجاد نارضایتی و احیاناً تلخ کردن کام مردم ایران از نتیجه انتخابات سوق دهند. اما با وجود جریان شدید رقابت بین کاندیداها و طرفداران آنها، آرامش و وفاق پس از انتخابات نشان داد که فرهنگ و بلوغ سیاسی مردم ایران فراتر از آن چیزی است که مخالفان نظام تصور می‌کنند و طبعاً قرار گرفتن برنده و بازنده در مسیر خدمت به کشور و انقلاب این دستاورد بزرگ را به کام ملت ایران شیرین تر خواهد کرد.
  2. همگان به این نکته وقوف دارند که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و معمار کبیر آن اعتقاد کامل داشتند که فرهنگ ضامن خوشبختی و بدبختی جوامع است و این فرهنگ انتخاباتی ملت ایران، انگشت حیرت تحلیگران سیاسی را به دهان برد و نشان داد که منشأ قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، از بلوغ فرهنگی و سیاسی ملت فهیم آن نشأت می‌گیرد.

 امروز ملت ایران به واسطه مردم سالاری دینی پذیرفته شده در جهان، مبنای قدرت نرم خود را نشان داد و با زبان رای و صندوق به جهانیان اعلام کرد که چرا با وجود فشارهای طاقت فرسایی که قدرت های استکباری و ایادی منطقه‌ای آنها برای این مردم روا داشته اند، کماکان ملت بزرگ ایران سرافراز و پا برجا به راه خود ادامه می دهد و اجازه کوچکترین تعرضی به مخالفان نظام ارزشی خود نمی دهند.

  1. نکته آخر اینکه منطقه پیرامونی ایران عزیز به واسطه حضور نیروهای تروریستی، آشوب‌ها و مداخله فرامنطقه ای و منطقه ای روزگار خوشی را سپری نمی کند، اما چگونه است که ملت ایران بدون کوچکترین دغدغه ای با تجمع عظیم خود در مراکز اخذ رای کوچکترین دغدغه امنیتی نداشتند و کشور نیز در حالت عادی به سر می‌برد؟ تنها و تنها دلیلش این است که مردم ما به خود و نیروهای مسلح خود اعتماد و اطمینان کامل دارند و تا زمانی که این فرهنگ والا موجب تقویت زیرساخت های اعتماد ساز و ایجاد امنیت است، کوچکترین تهدیدی متوجه ایران نخواهد بود.

این انتخابات و مسایل مختلف آن درس های بزرگی به ما داد و شاهد تصاویر زشت و زیبایی در آن بودیم اما در کنار هم مشکلات، فرهنگ بلوغ یافته سیاسی مردم ایران یکی از زیبا ترین تصاویر بود که جا دارد به آن افتخار کنیم و آن را پشتوانه اقتدار ملی خویش قرار دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما