شناسهٔ خبر: 19615749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی:

مسؤولان وفای عهد به مردم کنند/ روحیه ولایت مداری را به امام جمعه جدید نشان دهید

عضو مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی گفت: مشکلات اخیر اقتصادی برای مردم کمرشکن بوده ولی این مردم بودند که برای خدا صبر کرده و منویات مقام معظم رهبری در راستای صبر را عملی کرده‌اند و حال نوبت مسؤولان برای وفای عهد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ظهر امروز آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار عمومی با مردم آذربایجان شرقی با تشکر و قدردانی از مردم آذربایجان و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به آیه شریفه قرآن مبنی بر اینکه از خداوند طلب یاری کنید به وسیله روزه و نماز، اشاره و اظهار کرد: علت اینکه از روزه تفسیر صبر شده است به دلیل آن است که علاوه بر فواید روزه، خاصیت روزه گرفتن ایجاد صبر و استقامت را دارد که از جمله خاصیت عمده آن است.

وی با بیان اینکه اگر در صدر اسلام، مسلمانان بدون داشتن تجهیزات همیشه موفق بوده‌اند دلیل بر تمرین صبر در مکتب رمضان است، افزود: در یک ماه رمضان از محرمات اجتناب کرده و در نتیجه در مقابل دشمن قدرتمند ظاهر خواهیم شد.

نماینده سابق ولی فقیه در استان با اشاره به مقاومت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: این رزمندگان تمرین شدگان مکتب رمضان و محرم بوده‌اند که تا پای جان پیش رفته اند و انقلاب را پایدار و استوار نگه داشته‌اند.

وی به استقامت مردم همیشه پیروز ایران در 38 سال پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: مشکلات اخیر اقتصادی برای مردم کمرشکن بوده ولی این مردم بودند که برای خدا صبر کرده و منویات مقام معظم رهبری در راستای صبر را عملی کرده‌اند و حال نوبت مسؤولان برای وفای عهد است.

خطیب سابق جمعه تبریز توطئه‌های و عهدشکنی‌های دشمن را یادآور شد و افزود: آنها همیشه توطئه کرده ولی این مردم فهیم هستند که اجازه ورود به آنها نداده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با توطئه تهاجم فرهنگی که بسیار خطرناک است وارد شده ولی نباید به آنها اجازه دهیم به جوانان ما نفوذ داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم اذربایجان در انتخابات حاضر بوده و به فرامین رهبر لبیک گفته بوده اند و نوید این است که همیشه آذربایجان پیشتاز بوده و علاوه بر 8 دی ماه که آذربایجان ریل حرکتی به کشور داد و همیشه این استان در برهه های حساس ملت در صحنه هستند و توطئه های دشمن را بر طرف کرده اند.

مجتهدشبستری با اشاره به اهداف شوم دشمن برای تجزیه کشور، گفت: تبریز همان تبریز 21 آذر است که اجازه اعمال توطئه دشمن را نداده و کمونیست را بیرون کرده اند.

وی با تاکید به اینکه مبادا افرادی که تفکر غربی داشته و دلواپس آنها است افکار خود را بر ایران مسلط کند و خون 200 هزار شهید را پایمال کنند، افزود: اگر افرادی را مشاهده کردید که برای بی‌تفاوت کردن مردم تلاش می‌کنند و خون شهدا برایشان بی‌ارزش باشد را باید از سر این کشور رفع کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری به هراس دشمن از رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و افزود: باید فرزندان و نسل آینده از این موضوع آگاه بوده و درگیر تهاجم فرهنگی نشوند.

وی به حضور امام جمعه جدید منتخب از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باید روحیه انقلابی استان را به وی نشان دهید و اجازه برخی رفتارهای توطئه گران برون مرزی و درون مرزی در کشور و در این خطه ولایت مدار داده نشود.
انتهای پیام/ح

نظر شما