شناسهٔ خبر: 19615071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت امام (ره) سخنرانی می‌کنند/ امسال میزبان ۲۵۰ هزار زائر هستیم

انصاری با بیان اینکه مراسم سالروز ارتحال امام(ره) امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان از ساعت 18 تا 20 به همراه افطار برگزار خواهد شد بیان داشت: حرم حضرت امام امسال میزبان 250 هزار زائر است.

صاحب‌خبر -
رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت امام (ره) سخنرانی می‌کنند/ امسال میزبان ۲۵۰ هزار زائر هستیم
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی انصاری در نشست خبری ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) که صبح امروز 7 خرداد ماه در محل این ستاد برگزار شد با بیان اینکه تا دو سال دیگر مراسم ارتحال امام(ره) با ماه مبارک رمضان تقارن دارد اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های مراسم امسال این است که به خاطر رعایت حال مردم روزه‌دار این مراسم صبح برگزار نمی‌شود و در عصر روز 14 خرداد از ساعت 18 تا 20 این مراسم برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) با بیان اینکه مراسم در همه صحن‌های حرم، زائرین به صرف افطار پذیرایی خواهند شد بیان داشت: امسال برای پذیرایی افطار برنامه‌ریزی مفصلی کرده‌ایم.

انصاری با بیان اینکه در مراسم امسال سه کمیته اصلی داریم اظهار داشت: کمیته اول مربوط به بخش اجرایی مراسم است که مسئولیت آن با دستگاه های دولتی است و در سراسر کشور به واسطه وسعت مراسم کار شایسته‌ای را با همکاری استانداری‌ها انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: ما در کمیته اجرایی چندین کمیته فردی داریم که مسئولیت کار‌های بزرگ همچون اسکان و تغذیه را بر عهده دارند.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام با اشاره به اینکه حرم امام(ره) در سال‌های گذشته میزبان 700 هزار نفر زائر بوده است بیان داشت: به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان و پذیرش، صرفا از استان‌های همجوار امسال 250 هزار زائر می‌آید.

انصاری افزود: کمیته دیگر کمیته هلال احمر است که نسبت به خدمات بهداشتی و درمانی اقدام می‌کند و تیم های پزشکی هم در اطراف حرم مشغول خدمت رسانی می‌شوند که از حیث دارو و پزشک به تعداد مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به شدت گرما در روز مراسم بیان داشت: به همین منظور یک برنامه‌ریزی صورت گرفته که بیش از 200 هزار  متر سایبان، زیرانداز و ملزومات پذیرایی در قالب بسته های غذایی که شامل افطار و شام است برای مردم آماده شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) در ادامه به مسائل مربوط به حمل و نقل و جابه‌جایی زائرین در محدوده حرم پرداخت و گفت: 150 دستگاه خودرو ون از بازار شهر برای انتقال مردم به حرم تدارک دیده‌ایم و برای انتقال معلولین هم اتوبوس‌های خاصی فراهم شده است.

انصاری با بیان اینکه در محوطه حرم اتوبوس‌های برقی را  پیش‌بینی کرده‌ایم اظهار داشت: برای بازگشت مردم به ایستگاه راه‌آهن تهران هم اتوبوس‌های خاصی را در نظر گرفته‌ایم.

وی خاصر نشان کرد: طبق سنوات گذشته امسال هم زائران از مبدأ تا مقصد بیمه عمر و حوادث هستند.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام با تأکید بر اینکه ما یک مراسم بین‌المللی و ملی را در  بزرگداشت امام خمینی(ره) برگزار خواهیم کرد بیان داشت: این مراسم باشکوه و با عظمت ایجاب می‌کند که به مسائل ایمنی و امنیتی توجه کافی داشته باشیم که بر همین اساس کمیته امنیتی با همت وزیر کشور تشکیل شده و همه نهاد‌های امنیتی کار خودشان را انجام می‌دهند.

انصاری در خصوص افرادی که قصد دارنند با وسیله شخصی به حرم بیایند اظهار داشت: در محدوده بهشت الزهرا محل‌هایی برای پارک خودرو فراهم شده و افراد می‌توانند خودرو شخصی خود را در آن جا پارک کنند و با وسیله نقلیه عمومی که در آن جا است مسافت بهشت‌الزهرا تا حرم را طی کنند.

وی بیان داشت: سفرا، کارداراها، رایزن‌های فرهنگی و نظامی مقیم کشور میهمان ما هستند که در این مراسم مهمان سفره امام(ره9 خواهند بود.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) با بیان اینکه از فردا برنامه میثاق وزارت‌خانه‌ها، قوه مجریه، قوه قضاییه با حضور نمایندگان مجلس در حرم امام(ره) شروع خواهد شد اظهار داشت: آن‌ها برنامه منسجمی را در ادای احترام به امام دارند.

انصاری با اشاره به اینکه در جمعه اخر ماه مبارک رمضان راهپیمایی روز قدس را در پیش خواهیم داشت اظهار کرد: روز قدس برای همیشه در تاریخ سیاسی ایران و جهان ماندگار خواهد بود و نشان خواهد داد که ملت ایران پشتیبان ملت فلسطین است.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی مبارزه آشتی‌ناپذیر خود با آمریکا و استکبار جهانی را فراموش نخواهد کرد بیان داشت: ملت ایران در ماه رمضان به ترامپ نشان خواهند داد آن چیزی که در این کشور می‌درخشد مبارزه با جهان‌خواران است.

 انصاری در این نشست به حضور حماسی مردم در انتخابات روز 29 اردیبهشت پرداخت و گفت: این انتخابات در نوع خود کم نظیر و بی‌بدیل است و بدون تردید مردم در خلق چنین حماسه‌ای از کارگزاران و مجریان پیشی گرفته‌اند.

دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام با بیان اینکه انتخابات سند افتخار ملت ایران در پیروی از آرمان‌های بلند حضرت امام (ره) و دفاع از کیان جمهوری اسلامی است اظهار داشت: تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بزرگترین پشتوانه برای دولت تدبیر و امید در ارائه هر چه بیشتر خدمت به ملت و آحاد مردم است.
 
انصاری گفت: این مراسم با حضور مقامات لشکری و کشوری در حرم امام خمینی (ره) برگزار می شود و همچنین از سخنان مقام معظم رهبری بهره می بریم.
 
انصاری با تأکید بر اینکه حماسه بزرگ انتخابات را نمی‌توان به راحتی تحلیل کرد که چگونه تک تک آحاد مردم نسبت به سرنوشت‌شان حساسیت دارند، بیان داشت: ما نباید آن را در تحلیل‌هایی که نشأت گرفته از روایت‌های سیاسی، جناح بندی‌ها و رقابت‌های انتخاباتی است با تعابیری از قبیل حلال و حرام و یا تند و کند و همچنین الهی و غیرالهی مخدوش کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: وحدت ملی، اجماع ملی و رأی دادن به کسی که از کانال تأیید شورای نگهبان گذشته و حمایت از منتخب ملت وظیفه‌ای است که همه پیروان امام و رهبری بر دوش خود احساس می‌کنند و ما می‌دانیم که دولت و ریاست جمهوری بار سنگین مسئولیت ادای وظیفه بزرگی را نسبت به 70 میلیون جمعیت ایرانی به دوش می‌کشد.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره) با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور یک جناح و یا جریان سیاسی نیست، اظهار داشت: رئیس جمهور باید پاسخگوی همه مطالبات مردم و همه اقشار باشد چه آنان که در انتخابات شرکت کردند و چه آنها که در انتخابات شرکت نکردند.


انتهای پیام/


نظر شما