شناسهٔ خبر: 19614516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: امسال را باید سال مدیریت منابع آبی در قزوین دانست

قزوین-ایرنا-استاندار قزوین گفت: با توجه به بحران کم آبی و فرونشست خاک در دشت قزوین امسال را باید سال مدیریت منابع آبی استان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین که در استانداری برگزار شد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان،افزود: باید همه دستگاه های اجرائی استان با نگاه فرا بخشی در خصوص حفاظت از منابع آبی استان وارد عمل شده تا با برنامه اجرائی دقیق مشکل چاه های غیرمجاز برای همیشه در استان حل شود.
وی با بیان اینکه سال 96 باید به عنوان سال مدیریت منابع آبی استان معرفی شود،گفت: باید تا پایان امسال با مشارکت همه دستگاه های اجرائی استان را در خصوص انسداد چاه های غیرمجاز، نصب کنتور بر چاه های مجاز،اصلاح الگوی کشت،انتقال صیفی جات به گلخانه ها و توجه به معیشت و کشاورزی مردم را در دستور کار قرار دهیم.
استاندار قزوین تاکید کرد: تا پایان سال جاری مدیریت منابع آبی استان را به پایان رسانده و در سال آتی در خصوص نظارت بر روند استفاده از منابع وارد عمل شویم.
وی ادامه داد: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی حداکثر باید در 45 روز آینده گزارش حسابرسی دقیق و مشترکی از اجرای قانون تعیین تکیلف چاه های فاقد پروانه که در سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است را ارائه کنند تا به صورت شفاف تر و روشن تر بتوان درخصوص این موضوع تصمیم گیری کرد.
همتی با بیان اینکه باید یک کمیته زیر مجموعه شورای حفاظت از منابع آبی استان به مسئولیت مدیرکل مدیریت بحران استانداری تشکیل شود،اظهار کرد: این کمیته باید بتواند موارد بحرانی را در خصوص منابع آبی در نقاط مختلف استان شناسایی و برای رفع آنها راهکار ارائه دهد.
وی با تاکید بر نقش رسانه ها و فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از منابع آبی،گفت: امیدواریم صدا و سیما، صاحبان تریبون ها و رسانه ها از حداکثر ظرفیت خود در خصوص معرفی تهدید بحران کم آبی و بیابان زائی و فرونشست دشت ها وارد استفاده کنند تا این مشکل جدی استان نیز هر چه سریع تر حل شود.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل برخی واحدهای تولیدی در خصوص نیاز به آب،گفت: باید کمیته ای متشکل از نمایندگان استانداری،سازمان صنعت و تجارت، شرکت آب و فاضلاب در خصوص این موضوع تصمیم گیری کنند و از سرگردانی بخش خصوصی جلوگیری کنند.
وی در پایان گفت: به طور جدی از مدیریت آب و فاضلاب استان انتظار می رود با رعایت حقوق شهروندی نسبت به رفع درخواست های مردمی در بخش های کشاورزی و صنایع وارد عمل شده و از سرگردانی و پریشان شدن مردم در این زمینه جلوگیری کند.
در ادامه این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی،فرمانداران و رئیس کل دادگستری استان در خصوص موانع و راهکاری مدیریت منابع آب استان قزوین به بحث و تبادل نظر پرداختند.
براساس آخرین گزارش های دریافتی بحران کم آبی به شکل جدی دشت های قزوین را در معرض تهدید قرار داده و امروزه یکی از پیامدهای آن فرونشست رمین می باشد که در بخش هایی از دشت قزوین به 90 سانتیمتر رسیده است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما