شناسهٔ خبر: 19614497 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تاکید نیروی انتظامی بر حفظ حرمت و تعظیم شعائر ماه رمضان

خبرگزاری شبستان: انتظار مي رود همگان ضمن رعايت فضاي معنوي حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامي را مراعات کرده و در اين مهم فرماندهي انتظامي استان را ياري کنند.

صاحب‌خبر -

سردار کیومرث عزیزی، فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی الهی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: رمضان ماه آزمون بندگي و چشم پوشي از تمايلات نفساني در راه تقرب الهي است.

 

وی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و درک این ماه با عظمت افزود: امسال نيز همچون سنوات گذشته مسلمانان جهان خود را براي ماه ميهماني خداوند آماده كرده تا از اين فرصت تقرب و بندگي نهايت بهره را ببرند.

 

فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه در ماه رمضان باید نکات اخلاقی در رابطه با حرمت این ماه رعایت شود، ادامه داد: به منظور رعايت حال مسافران و افرادي که داراي عذر شرعي هستند، متصديان مراکز پذيرايي بين راهي، پايانه ها، فرودگاه و راه آهن مي توانند با اخذ مجوز از پليس نظارت بر اماکن عمومي با رعايت شئون اسلامي با استتار مکان، به گونه اي که در ملأ عام تظاهر به روزه خواري صورت نگيرد، فعاليت کنند.

 

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مراکز پذيرايي فاقد مجوز از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعاليت نداشته و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد، بیان کرد: رانندگان و سرنشينان وسائل نقليه اعم از عمومي و شخصي موظف به رعايت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه خواري، ايجاد آلودگي صوتي و اعمال منافي شئونات مکتبي اجتناب کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: افرادي که بنا به دلايلي از جمله بيماري، مسافرت و ... قادر به روزه گرفتن نیستند، با رعايت شئون ماه مبارک رمضان از خوردن و آشاميدن در ملاءعام خودداري کنند.

 

سردار عزیزی فرماندهي انتظامي استان مركزي ادامه داد: در زمان افطار و شب هاي قدر که حضور و تردد مردم عزيز تراکم بيشتري دارد، تلاش مي کند با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهيل و امنيت را ارتقاء بخشند.

 

وی همچنین به تعامل و همکاري مردم مومن و متدین استان نیز با نیروهای انتظامی تاکید کرد و گفت: این همدلی و همکاری که به منظور تسهیل در تردد و راحتی روزه داران و عزاداران است می تواند بسيار راهگشا باشد.

 

این مقام مسئول رعايت بيش از پيش عفاف و حجاب و دوري از ناهنجاري ها در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و ادامه داد: انتظار مي رود همگان ضمن رعايت فضاي معنوي حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامي را مراعات کرده و در اين مهم فرماندهي انتظامي استان را ياري کنند.

 

وی همچنین با بیان اینکه با متخلفان برخورد می شود، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن هاي 110 و 32222079 و 2186242 اداره نظارت بر اماكن عمومي فرماندهي انتظامي استان مركزي اعلام کنند.

 

 

 

نظر شما