شناسهٔ خبر: 19614496 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با تسنیم:

بودجه‌ای که در هیچ وزارتخانه‌ای کامل خرج نمی‌شود

R1014143/P1014143/S2,24,1313/CT1

معاون فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت از فقر محققانی که به طور واقعی برای تحقیقات علمی و پزشکی وقت و زمان بگذارند ابراز تاسف کرد.

صاحب‌خبر -

رضا ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره انتظارات محققان کشور از دولتمردان دوره دوازدهم در زمینه اختصاص مناسب اعتبارات برای تحقیقات علمی اظهار داشت: ما محققین؛ اعتبار پروژه را می‌توانیم به دست بیاوریم ولی هم اکنون، ما نیازمند آدم‌های هستیم که تحقیق واقعی کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در توضیحات بیشتر عنوان کرد: یک درصد کل بودجه کشور برای تحقیقات است ولی در اکثر وزارتخانه هرگز این یک درصد خرج نشده است، چون به محققانی نیاز است که برای تحقیقات علمی وقت و زمان بگذارند.

ملک‌زاده در ادامه به گوشه ای از تحقیقات وزارت بهداشت در حوزه علم پزشکی  در طول 3 سال اخیر گریزی زد و گفت: در این مدت مؤسسه تحقیقات علوم پزشکی را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم در ادامه آن نظام سطح‌بندی را ارتقا دهیم، همچنین در این مدت 67 طرح تحقیقاتی ملی را حمایت کردیم و به 100 طرح ارتقا خواهیم داد که این طرح‌های تحقیقات ملی نیز به‌صورت 5 ساله اجرا می‌شود. 

وی به راه‌اندازی و ارتقای پروژه پزشکی بازسازی نیز اشاره کرد و افزود: همچنین در این مدت توسعه و تقویت 60 مرکز رشد را داشتیم و چندین اتاق تمیز را تأسیس کردیم و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان پزشکی نیز 6 برابر شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه راجع به مطالعه بزرگی در 20 شهر ایران و از همه نژادهای کشور گفت: در این تحقیق بزرگ پزشکی در حوزه بیماری‌های غیرواگیر بالغ بر 200 هزار ایرانی مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند که 90 هزار نفر از آنها وارد این تحقیق ملی شدند.

ملک‌زاده تصریح کرد: حال تمام این مواردی که گفتم، از همین اعتبار یک درصد انجام دادیم، بنابراین آن چیزی‌که مهم به حساب می‌آید این است که باید افرادی داشته باشیم که علاقمند به کار تحقیقاتی بوده، و وقت و زمان مناسب برای تحقیق بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما