شناسهٔ خبر: 19614476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشت کلزا در 52 هکتار از اراضی هشترود

مراغه - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی هشترود از کشت کلزا در 52 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: کلزا، محصولی استراتژیک و از دانه های روغنی است و در امنیت غذایی نقش مهمی دارد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل کریمی اصل روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، به خرید تضمینی این محصول به ازاء هر کیلوگرم 29 هزار ریال از سوی دولت اشاره کرد و افزود: پرداخت 60 درصد یارانه بذر به بهره برداران، بیمه رایگان سطح زیرکشت این محصول و پرداخت تسهیلات به کلزا کاران از دیگر مزایای دولتی کشت این محصول به شمار می رود.
وی اضافه کرد: کلزا می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گیرد و در کنترل بیماری ها، آفات و به ویژه علف های هرز در مزرعه بسیار موثر باشد.
کریمی اصل با بیان اینکه ارقام کشت شده در این شهرستان شامل دانوب و گابریلا فرانسوی است، ادامه داد: زمان شروع برداشت محصول کلزا در این شهرستان با توجه به شرایط اقلیم منطقه اوایل تیرماه است و پیش بینی می شود به ازای هر هکتار به طور میانگین 4 تن محصول کلزا برداشت شود.
وی گفت: برای کشاورزانی که بخواهند از تسهیلات خرید ماشین آلات مخصوص کلزا استفاده کنند تسهیلاتی نیز از سوی دولت پرداخت خواهد شد.
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077

انتهای پیام /*

نظر شما