شناسهٔ خبر: 19614442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با تسنیم:

آبرسانی سیار به ۳۰۰ روستای استان کرمانشاه انجام می‌شود

R41380/P1357/S6,68/CT1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: همزمان با آغاز فصل گرم سال ۳۰۰ روستای استان کرمانشاه آبرسانی می‌شود.

صاحب‌خبر -

ایرج شهبازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به آبرسانی سیار به 93 روستای استان در سه ماهه اول امسال اظهار داشت: با شروع فصل گرم سال آبرسانی سیار به روستاهای استان افزایش و به 300 روستا می‌رسد.

وی خشکسالیهای پی در پی، افزایش مصرف آب و کمبود منابع را از جمله دلایل بروز کم‌آبی در مناطق روستاهای استان عنوان کرد و گفت: امید داریم روستاییان با مدیریت مصرف بهینه آب شرکت آبفار را در خدمات‌رسانی مطلوب یاری کنند.

شهبازی با بیان اینکه در فصل گرما بسیاری از روستاها به دلیل عدم مصرف درست منابع آبی خود را از دست می‌دهند و چاه‌ها و چشمه‌های آنها خشک می‌شود، افزود: روستاییان در نهایت مجبور به استفاده از منابع آب غیرمطمئن می‌شوند بنابراین ضرر اول عدم صرفه‌جویی در مصرف آب متوجه خود آنها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مشترکان با مدیریت بهینه مصارف می‌توانند سرانه مصرف آب خود را کاهش دهند، گفت: این موضوع قابل ذکر است که ما در یک کشور نیمه خشک با منابع آبی محدود و البته جمعیت رو به رشد زندگی می‌کنیم.

شهبازی با بیان اینکه آبرسانی سیار برای تمام روستاهای فاقد آب شرب استان کرمانشاه و در تمام فصول سال انجام می‌شود، اظهار کرد: با ورود به فصل گرما تعداد روستاها افزوده می‌شود و بر این اساس بسیاری از فعالیت‌های آبفار کرمانشاه بدین سمت سوق داده می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: برای  بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به روستاها به جهت کاهش آبرسانی سیار تلاش می‌شود‌ ولی تسریع در بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به تخصیص به موقع اعتبارات بستگی دارد.

شهبازی عنوان کرد: بحران آب یک واقعیت است و باید تمام تلاش خود را در راستای کاهش اثر بحران اعمال کنیم و موضوع صرفه‌جویی و مدیریت مصرف بهینه از راهکارهای قابل توجه است.

انتهای پیام /

نظر شما