شناسهٔ خبر: 19614376 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسئول نمایندگی بنیاد امام رضا (ع) در تهران خبر داد

توزیع گسترده پوستر جشنواره آواها و نواهای رضوی در سطح کشور

مسئول نمایندگی بنیاد امام رضا (ع)در تهران از توزیع گسترده پوستر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در سطح کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمدحسین اسماعیلی گفت: با ورود به فاز اجرایی دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی و در گام اول به منظور انجام امور اطلاع رسانی و تبلیغات، پوسترهای این جشنواره در سطح گسترده در سراسر کشور، ادارات، دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط و مراکز تحت پوشش توزیع شد.

وی تاکید کرد: هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی و پدیدآورندگان آثارهنری در زمینه فرهنگ رضوی از مخاطبان اصلی این جشنواره خواهند بود که امیدواریم با هم افزایی و حضور فعالانه خود در برگزاری هر چه بهتر و مطلوب‌تر این رویداد هنری، بیش از پیش در گسترش و تعمیق هنر آواییِ معناگرا با موضوع امام رضا علیه السلام مؤثر باشند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: این رویداد هنری که برگزاری آن همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد (ص) حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت خواهد بود، در 3 بخش رقابتی، غیر رقابتی و ویژه برگزار می‌‌شود.

وی افزود: در بخش رقابتی شاخه‌های آواهای رضوی (کرال و آکاپلا) شامل همخوانی در مدح و منقبت امام رضا (ع)، نواهای رضوی (نواهای ردیف دستگاهی شامل اجرای گروهی نواهای ردیف دستگاهی و نواهای پاپ شامل تولیدات هنرمندان در حوزه نواهای آیینی و نماهنگ شامل تولیدات هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی در قالب نماهنگ حضور می یابند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بخش غیررقابتی نیز در شاخه‌های آواها و نواهای بومی مناطق مختلف ایران و مرور آثار تولید شده برگزار می‌شود به طوری که در بخش مرور آثار دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی در حوزه آواها و نواهای رضوی توسط هیئت داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و از هنرمندان برجسته‌ای که در این زمینه تولیدات هنری فاخر و ماندگاری داشته باشند تجلیل خواهد شد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همچنین درباره بخش ویژه جشنواره گفت: بخش ویژه دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی به تولید آثاری اختصاص دارد که محتوا و مضمون آنها حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی، اهل بیت و قران کریم است.

علاقمندان شرکت در دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی حداکثر تا یکم تیرماه فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.tehran.shamstoos.ir  به صورت الکترونیکی ثبت نام و  یا آثار خود را به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما