شناسهٔ خبر: 19614299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار شهرستان قروه:

سالمندان حافظان بافت سنتی خانواده ها هستند

قروه- فرماندار قروه حرمت سالمندان را یکی از کارهای فرهنگی دانست و از این قشر از جامعه به عنوان حافظان بافت سنتی و رسم و رسوم قدیمی میان خانواده ها یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز کولانی صبح امروز یکشنبه در نشست شورای ساماندهی سالمندان با محوریت راه اندازی بنیاد فرزانگان در شهرستان قروه اظهار داشت: یکی از راهکاهایی که بافت سنتی خانواده و جامعه را نگه می دارد وجود سالمندان است که رسم و رسوم ها قدیم را زنده می دارند.

به گفته وی نقش سالمندان در جامعه باید پررنگ شود و یکی از کارهای فرهنگی که در این راستا می تواند مؤثر واقع شود حفظ حرمت هاست.

کولانی با اشاره به شکاف نسلی ایجاد شده میان خانواده ها، افزود: باید شناخت صحیح از سالمندان در جامعه شکل گیرد و این بی تفاوتی حاصل شده به دلیل تفاوت میان نسل امروز و گذشته رفع شود.

وی شکاف نسلی بین والدین و فرزندان را عامل آسیب هایی دانست که در آینده گریبان خانواده ها و جامعه را گرفته و بنیان خانواده ها را سست می کند و مهم ترین موضوعی که می تواند در جلوگیری از همین آسیب های بنیادی خانواده ها اثرگذار باشد استفاده از تجربیات سالمندان عنوان کرد.

کولانی با بیان اینکه نگاه جامعه به سالمندان باید تغییر یابد به شرایط امروز که در کمرنگ کردن نقش خانواده ها اثر دارد اشاره کرد و گفت: در ایجاد این شکاف نسلی فضای مجازی هم باید دیده شود چرا که امروزه شبکه های اجتماعی عامل دوری افراد خانواده از یکدیگر و حتی جامعه شده است.

وی بر مهیا کردن شرایط فیزیکی و روانی و دیدار با سالمندان به عنوان یک سنت حسنه برای معرفی نقش این قشر از جامعه به نسل امروز تأکید کرد.     

نظر شما