شناسهٔ خبر: 19614262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

پرده دیگری از عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای عربی

رونق توریسم درمانی اسرائیل به لطف اعراب

صاحب‌خبر -
صراط: گزارشی که بتازگی در مطبوعات رژیم صهیونیستی منتشر شده، بار دیگر بر حجم عادی‌سازی روابط این رژیم و کشورهای عربی صحه می‌گذارد؛ در این گزارش آمده تعداد زیادی از شهروندان عرب برای درمان و جراحی به فلسطین اشغالی می‌روند.

به گزارش فارس، یک گزارش اسرائیلی نقاب از حجم عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پرده برداشت .

«اساف گیبور» تحلیلگر مطرح روزنامه صهیونیستی«معاریو» در گزارشی نوشت مهم‌ترین علائم عادی‌سازی روابط میان دو طرف، در گردشگری پزشکی یا توریسم درمانی کشورهای حاشیه خلیج فارس در اسرائیل تا افتتاح بازارهایی توسط آنها در مقابل شرکت‌های اسرائیلی است.

وی در ادامه اعلام کرد ساکنان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به ویژه افرادی از خانواده‌های سلطنتی و ثروتمندان به قبرص می‌آیند و از آنجا عازم تل‌آویو می‌شوند؛ برخی طرف‌های اسرائیلی ویژه هستند که هماهنگی این سفرها را انجام می دهند.

در ادامه این گزارش آمده است این طرف‌های خاص، مستقیما عرب‌ها را از فرودگاه بن‌گورین به بیمارستان‌های اسرائیلی منتقل می‌کنند .

سپس به عنوان نمونه به سفر یکی از زنان خانواده سلطنتی بحرین اشاره شده که اخیرا به قبرص و از آنجا به فرودگاه «بن‌گورین» آمده و مستقیما به بیمارستان «رمبام» در حیفا منتقل شده است. این شاهزاده 50 ساله پس از انجام عملیات جراحی و بهبودی به بحرین بازگشته است.

از سوی دیگر، شرکت‌های اسرائیلی نیز در بازارهای دریایی کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق شرکت‌های آمریکایی فعال هستند و شرکت‌های اسرائیلی جزء لاینفک شرکت‌های آمریکایی فعال در بازارهای خلیج فارس هستند.

نظر شما