شناسهٔ خبر: 19613472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی شتاب‌دهنده‌ های زیست‌ فناوری

شتاب‌دهنده ‌های زیست‌ فناوری در شیراز راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌ جمهوری با اشاره به اینکه به زودی شتاب‌دهنده ‌های زیست‌فناوری در شیراز راه اندازی می شود، گفت: یک شتاب‌دهنده نیز در شمال کشور مستقر می‌شود تا شتاب‌دهنده‌ های زیست‌فناوری در سطح کشور گسترده و امکانات در اختیار همه قرار گیرد.

 
وی در نشست تخصصی داروهای زیست‌ فناوری با اشاره به مشکلات توسعه زیست فناوری  بیان کرد: از افراد با تجربه در راهبری شرکت ‌های فعال در حوزه زیست فناوری استفاده می شود، که این فعالیت ها از سوی شتاب‌دهنده زیست‌فناوری اجرایی می‌شود.
 
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری با بیان اینکه شتاب‌دهنده‌ ها در توسعه فعالیت‌ شرکت‌ های فعال موثر هستند، افزود: محققان می‌توانند با استفاده از صندوق زیست‌فناوری برای اجرا کردن  طرح های خود اقدام کنند.
 
قانعی ادامه داد: تاکنون 12 گروه در (شتاب‌دهنده پرسیس) به عنوان نخستین شتاب‌دهنده در حوزه زیست فناوری پزشکی (دارو و تجهیزات) و طب بازساختی (سلول‌های بنیادی) حمایت ‌شده که در حال فعالیت هستند.
 
وی تصریح کرد: یک روز به عنوان (دمو دی) در نظر گرفته شده، که 8 تولیدکننده صنعتی 12 ایده‌ را بررسی کرده و هر تولید کننده‌ که بتواند محصول تولیدی را گران‌تر خریداری کند می تواند آن را در صنعت به تولید انبوه برساند.

انتهای پیام/ن

نظر شما