شناسهٔ خبر: 19613113 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آیا مالکیت ناصر شفق ثابت می‌شود؟

در صورتی که مالکیت ناصر شفق بر باشگاه تراکتورسازی قطعی شود، این باشگاه دچار تغییراتی اساسی در بدنه خود خواهد شد؛ تغییراتی که می تواند ضربه ای مهلک به تیم در آستانه لیگ هفدهم بزند.

صاحب‌خبر -
ورزش‌سه: ناصر شفق از حدود یکماه قبل به طور جدی ادعای خود درباره مالکیت باشگاه تراکتورسازی را پیگیری کرده و حالا توانسته تایید مسئولان فدراسیون فوتبال را نیز بگیرد.

مدیرعامل سابق باشگاه تراکتورسازی پس از ارائه اسناد و مدارک خود به مسئولان فدراسیون فوتبال، مالکیت قانونی خود را احراز کرده و همین مساله سبب شده تا حیدربهاروند رییس سازمان لیگ در نامه ای به مدیرعامل تراکتورسازی یک هفته برای ارسال مدارک دال بر رد ادعاهای شفق فرصت بدهد. از این رو معاونت حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن غیرقانونی بودن اسناد شفق قصد دارد مستندات خود را درباره مالکیت باشگاه به فدراسیون ارائه کند تا در نهایت مشخص شود کدوم گروه مدیریت تیم در لیگ هفدهم را برعهده خواهد داشت.

با وجود تمام مسائل پیش آمده، مشکلات مالکیتی باشگاه تراکتورسازی اول از همه به تیم ضربه می زند. حتی اگر در نهایت فدراسیون رای به این بدهد که مالکیت باشگاه در اختیار سپاه بماند، مشکلاتی برای تراکتورسازی ایجاد خواهد شد. اینکه هنوز تعداد زیادی از بازیکنان تراکتورسازی قراردادشان را تمدید نکرده اند، اینکه یحیی گل محمدی هنوز نمی داند می تواند کارش را آغاز کند یا خیر و مسائل اینچنینی پیرامون باشگاه بی تردید به تراکتورسازی ضربه خواهد زد.

از سوی دیگر اگر شفق بتواند ادعاهایش درباره مالکیت باشگاه را اثبات کند و برنده جنگ مالکیتی شود که اوضاع بسیار بدتر خواهد بود .شفق که یک شخصیت حقیقی محسوب می شود اگر مالکیت باشگاه را به طور رسمی در اختیار بگیرد، قبل از هر چیز باید برای حل مسائل مالی اسپانسر هایی را جذب کند. بی تردید او در صورت احراز مالکیت باشگاه تیم مدیریتی خود را روی کار خواهد آورد. تیمی که گفته می شود مدیرعاملی اش بر عهده سردار کبیری مشاور سابق استاندار آذربایجان شرقی خواهد بود. تحویل باشگاه توسط تیم جدید پروسه ای زمان بر خواهد بود و از سوی دیگر شفق که همه قراردادهای ثبت شده در دوره آجورلو را غیرقانونی می داند، باید از اول اقدام به امضای قراردادهای جدید با سرمربی و بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده کند. این در حالی است که تراکتورسازی از جذب بازیکن جدید در نقل و انتقالات محروم است و شاید تا زمانی که شفق و همکارانش بخواهند بر کار سوار شوند همین بازیکنان کنونی نیز با تیم های دیگر قرارداد امضا کرده باشند!

بی تردید اگر مالکیت باشگاه تراکتورسازی از نظر قانونی حق شفق باشد، نباید خرده ای به او بگیریم اما هواداران را نیز باید در نظر بگیریم. هواداران تراکتورسازی در ماه های اخیر به خاطر محرومیت فیفا و مشکلات به وجود برای تیم، بسیار اذیت شدند و دو جام قهرمانی ارزشمندرا نیز از دست دادند. حالا اگر قرار به تغییر مدیریت باشگاه باشد، مشخص نیست چه آینده ای در انتظار تراکتورسازی و هوادارانش خواهد بود. 

این مسائل در حالی گفته شد که قطعا معاونت حقوقی سپاه نیز مدارک مستندی در اختیار دارد و به زودی به فدراسیون ارائه می کند. مدارکی که شاید به غائله ایجاد شده خاتمه دهد و آرامش را به تیم برگرداند.

نظر شما