شناسهٔ خبر: 19612720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

«در برج امنيت» از چرايی ورود ايران به پرونده‌های منطقه‌ای می‌گوید

کتاب «در برج امنيت؛ چرايی ورود ايران به پرونده‌های منطقه‌ای» توضیحاتی درباره امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران در پنج كشور افغانستان، عراق، سوريه، لبنان و يمن ارائه می‌دهد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «در برج امنيت؛ چرايی ورود ايران به پرونده‌های منطقه‌ای» تالیف شراره عبدالحسین‌زاده منتشر شد. این کتاب به شرح چرایی فعالیت‌های فرامنطقه‌ای ایران می‌پردازد.

در قسمتی از کتاب آمده است: «خاورميانه از ديرباز به دليل ويژگی‌های خاص منطقه‌ای، مورد توجه قدرت‌های بزرگ بوده است. در قرن بيستم تحولات سياسی، سقوط و ظهور قدرت‌ها و تغيير چينش در ساختار حاكميت كشورهای خاورميانه، برای بازيگرانی كه در صدد قرارگرفتن در راس هرم قدرت جهان بودند، از اهميت زيادی برخوردار شد.

بعد از انقلاب اسلامی و تغيير در گفتمان سياست خارجی جمهوری اسلامی، مفهوم امنيت ملی و منافع ملی ايران گسترده‌تر شد و بر اين اساس ايران نمی‌توانست نسبت به تحولات خارج از مرزهايش بی‌تفاوت باشد.

كتاب حاضر در صدد پاسخ به اين سوال است كه چه دلايلی باعث می‌شود جمهوری اسلامی ايران در مورد آنچه در كشورهای منطقه و پيرامون خود می‌گذرد، نگران باشد و در مواردی مانند بحران‌های سوريه و عراق وارد اين كارزار شود؟ اين نوشتار به دنبال اين است كه در موضوعاتی كه امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران را در پنج كشور افغانستان، عراق، سوريه، لبنان و يمن تحت‌تاثير قرار می‌دهد، توضيحاتي ارائه دهد.

کتاب «در برج امنيت؛ چرايی ورود ايران به پرونده‌های منطقه‌ای» تالیف شراره عبدالحسین‌زاده از سوی انتشارات انديشه‌سازان نور به چاپ رسیده است.

نظر شما