شناسهٔ خبر: 19612439 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نجفی: طرح مسائلی چون رأی حلال و غیرحلال موجب ایجاد تفرقه بین مردم است

71132

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طرح مسائلی چون رأی حلال و غیرحلال را موجب ایجاد تفرقه بین مردم دانست و از مسئولین خواست در شرایط حساس بین‌المللی بر همبستگی و وحدت ملی بیافزایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی نجفی خوشرودی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس ضمن قدردانی از حضور مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراها و تبریک حسن روحانی رییس جمهور منتخب و همچنین تشکر از عوامل برگزاری انتخابات اظهار کرد: حماسه 29 اردیبهشت با هدایت و حمایت داهیانه مقام معظم رهبری و هوشمندی مردم رقم خورد، از مسئولین می‌خواهیم با طرح مسائلی چون رأی حلال و غیرحلال موجب تفرقه و تشویش اذهان عمومی نشوند و در شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی به همبستگی و وحدت ملی بیافزایند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: از رییس جمهور انتظار می‌رود در تشکیل کابینه جدید صدای مردم شنیده شود و جوان‌گرایی، کارآمدی و انتخاب تیم قوی در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم و ارزش‌های والای نظام مبانی اقتدار ایران هستند یادآور شد: همزمان با تلاش آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش برای ائتلاف‌سازی مردم با حضور در انتخابات و رأی مجدد به آقای روحانی پیام صبح و امنیت را به دنیا دادند و نشان دادند اقتدار ایران در مردم‌سالاری دینی و همبستگی آنها است و نه اتکای به قدرت‌های خارجی.

نجفی بیکاری جوانان را از مهمترین آسیب‌ها و تهدیدها برشمرد و افزود: انتظار می‌رود دولت لایحه جامع مبارزه با بیکاری را هر چه سریع‌تر به مجلس ارائه کند، تسریع در روند تصویب لایحه حمایت از رونق اشتغال در مناطق روستایی و عشایری از طریق اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی می‌تواند به توسعه، آبادانی و رونق تولید در مناطق روستایی کمک کند.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به مشکل پسماند در استان مازندران گفت: این امر مخاطرات جدی برای سلامت مردم و محیط زیست در فرآیند توسعه به وجود آورده است. با توجه به فقدان تمرکز در مسئولیت مقابله با این معضل اساسی پیشنهاد می‌کنم تشکیل سازمان ملی مدیریت پسماند در دستور کار قرار گیرد تا نسبت به حل، مدیریت و کنترل این مشکل اقدام شود.

نجفی در ادامه خواستار کنترل بازار خرید و فروش برنج و جلوگیری از واردات برنج در موعد عرضه برنج داخلی شد و استقرار تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی، تکمیل پروژه‌های راه، راه‌اندازی بورس بین‌المللی محصولات دریایی در بابل و چاره‌اندیشی برای بالا بودن نرخ اقلام نهاده‌های دامی، پایین بودن قیمت فرآورده‌های دامی و فقدان صنایع تبدیلی را از جمله مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.

وی در پایان ضمن درخواست تجدید نظر در تصمیم‌گیری‌های نسبت به تیم فوتبال «خونه به خونه» بابل از وزیر ورزش خواست نسبت به حمایت جدی‌تر از ورزش شهرستان بابل و تأسیس ورزشگاه و استادیوم ورزشی مدرن در این منطقه اقدام کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما