شناسهٔ خبر: 19611092 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

سامانه اینترنتی «چیگل» صادرات محصولات دانش بنیان را تسهیل کرد

صاحب‌خبر -

فناوران - چیگل سامانه اینترنتی فروش داخلی و صادرات خرد و عمده کالاهای ایرانی در سراسر جهان است که به همت شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان فارس و با شعار کالای ایرانی برای ایرانی و کالای ایرانی برای جهان در قالب یک پروژه ملی و بین المللی با حمایت ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک معاونت علمی راه اندازی شد و فعالیت در بخش صادرات محصولات ایرانی را آسان ساخت. 
فرزانه دانشمند، مجری این طرح گفت: چیگل یک  سامانه نرم افزاری است که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می کند، منتهی تفاوت و  تمایزی که با تجارت الکترونیک های موجود در کشور و منطقه دارد، این است که چیگل یک مکان بازار (MARKET PLACE)  در حد گسترده است. 
دانشمند با بیان اینکه این سامانه از ۲۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند، افزود:  پشتیبانی از ارزهای کشورهای مختلف و استفاده از بهترین زیرساخت های لجستیک حمل، پرداخت های ارزی و ریالی و امکانات بسیار پیشرفته مدیریت کاتالوگ الکترونیکی کالا در این سامانه مبتنی بر به روزترین فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی توسعه یافته است. 
وی گفت: این سامانه تمامی خدمات و امکانات موردنیاز اعضای زنجیره تامین کالاهای ایرانی را در مقیاس های مختلف کسب وکار برای فروش اینترنتی داخلی و بین المللی و صادرات خرد و کلان کالای ایرانی در سراسر جهان فراهم می آورد. 
این فعال حوزه فناوری گفت: مکان بازار اینترنتی چیگل به گونه ای طراحی شده است که براساس مدل ایجاد زنجیره تامین شکل می گیرد، به این منظور که الزاما صاحب سامانه تجارت الکترونیکی مالک کالا محسوب نمی شود؛ بلکه تمام تولیدکنندگان و تامین کنندگان خود به صورت مستقیم از طریق قرارداد همکاری که با سامانه MARKET PLACE منعقد می کنند، کالای موردنظر خود را در سامانه پروفایل می کنند و  به تجارت کالا و محصول ایرانی خود بپردازند. 
وی با بیان اینکه تمرکز این سامانه بیشتر روی حمایت از کالای دانش بنیان داخلی است، گفت: دسته بندی کالا در سامانه الکترونیکی بسیار متنوع است و محدودیتی در خصوص نوع کالا وجود ندارد. 
دانشمند فعالیت های چیگل در حوزه تجارت عمده خارجی را هم راستا با تجارت خرد داخلی و خارجی (خرده فروشی آنلاین داخلی و خارجی) خواند و گفت: این جنس فعالیت در سامانه به سرعت در حال گسترش است و در راستای سیاست های کلان اقتصادی کشور، توسعه صادرات محصولات باغی و کشاورزی به کشورهای چین و روسیه از استراتژی های مهم تجاری چیگل است. 

نظر شما