شناسهٔ خبر: 19609145 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

از حلیم و جوجه چینی تا دلستر و شربت خاکشیر؛

دانشگاه‌ها در ماه رمضان برای دانشجویان چه تدارک دیده‌اند؟ +18 منوی غذایی

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران: هر چند ممکن است برخی از دانشجویان از دو هفته مانده به امتحانات راهی شهر و دیار خود شده‌ باشند تا در ایام «فرجه» به مطالعه بپردازند و آماده امتحانات پایان‌ترم شوند، اما تعداد زیادی از دانشجویان همچنان در شهر محل تحصیل به سر می‌برند و در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماه مبارک رمضان از راه رسید و دانشجویان بار دیگر این فرصت را یافته‌اند که لحظه‌های زیبای عبودیت و بندگی و همچنین وعده‌های پرخاطره افطار و سحری را در کنار دوستان خود بگذرانند و دنیایی از خاطرات را رقم بزنند.

*** باز هم ماه رمضان، باز هم امتحانات
در برخی از دانشگاه‌ها که تعداد آنها معدود است امتحانات پایان‌ترم همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شده است با این حال تعداد زیادی از دانشگاه‌ها امتحانات خود را از بیستم خردادماه آغاز خواهند کرد. بنابراین دانشجویان در این دو هفته مانده به آغاز امتحانات فرصت دارند خود را با همزمان شدن ایام امتحانات با ایام ماه رمضان وفق دهند.

*** تدارک دانشگاه‌ها در ماه رمضان
هر چند ممکن است برخی از دانشجویان از دو هفته مانده به امتحانات راهی شهر و دیار خود شده‌ باشند تا در ایام «فرجه» به مطالعه بپردازند و آماده امتحانات پایان‌ترم شوند، اما تعداد زیادی از دانشجویان همچنان در شهر محل تحصیل به سر می‌برند و در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند. بنابراین دانشگاه‌ها باید با تمهیدات ویژه‌ای برای وعده‌های افطار و سحری دانشجویان برنامه‌ریزی کنند تا آنها بدون دغدغه خود را مهیای حضور در امتحانات کنند و در کنار آن از فیوضات این ماه نیز بهره‌مند شوند.

 به همین بهانه و در جهت پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان، خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» به بررسی منوی تغذیه تعدادی از دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت پرداخته است، انتشار این لیست‌های غذایی قطعا نمی‌تواند گویای کیفیت غذای دانشگاه‌ها باشد اما مشاهده این لیست‌ها و مقایسه آنها با هم می‌تواند جالب توجه باشد.

برنامه غذایی دانشگاه اراک

برنامه غذایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

برنامه غذایی دانشگاه امام صادق(ع)

برنامه غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران(افطار)

برنامه غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران(سحری)

برنامه غذایی دانشگاه صنعتی همدان

برنامه غذایی دانشگاه تبریز

برنامه غذایی دانشگاه شاهد

برنامه غذایی دانشگاه علوم پزشکی البرز

برنامه غذایی دانشگاه خوارزمی

برنامه غذایی دانشگاه شهید بهشتی

برنامه غذایی دانشگاه سمنان(افطار)

برنامه غذایی دانشگاه رازی کرمانشاه

دانشگاه رازی کرمانشاه | جدول اقلام ویژه ماه رمضان

برنامه غذایی دانشگاه صنعتی اصفهان

برنامه غذایی دانشگاه خاتم‌الانبیاء بهبهان

برنامه غذایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

برنامه غذایی دانشگاه ارومیه

برنامه غذایی دانشگاه تهران

برنامه غذایی دانشگاه علم و صنعت

نظر شما