شناسهٔ خبر: 19608837 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

صدفی:

اجرای سوگواره‌های استانی و تعزیه در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در کرمان

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: سوگواره‌های استانی و تعزیه به‌مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در کرمان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، مهدی صدفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری کرمان گفت: 30 برنامه محوری سال جاری در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در کرمان برگزار می شود.
وی افزود: سوگواره‌های استانی و تعزیه نیز به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در کرمان برگزار می‌شود.
صدفی یادآور شد: امسال به دلیل تقارن سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) با ماه مبارک رمضان، اعزام از استان‌ها به مرقد حضرت امام(ره) انجام نمی‌شود اما سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در این روز پابرجاست.
وی بر استفاده از شیوه‌های نوین و جدید در برگزاری مراسم آئینی و مذهبی تأکید کرد و افزود: برنامه‌های متنوعی در قالب فعالیت‌های علمی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، ورزشی و قرآنی در استان کرمان برگزار خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ضمن تشریح ویژه برنامه‌های سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) در استان کرمان تصریح کرد: مراسم محوری ارتحال حضرت امام(ره) در شهر کرمان ساعت 18 روز یکشنبه 14 خرداد در مصلی بزرگ امام علی(ره) و با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به فرمایش گهربار مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) برای ما جنبه اعتقادی، دینی و فکری دارد افزود: همگان باید در راستای برگزاری بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره)، این رخداد فرهنگی تلاش کنیم و مواردی که در این مراسم باید مدنظر قرار گیرد، بعد تبیینی و محتوایی است.
صدفی از حضرت امام(ره) به عنوان اولین فردی یاد کرد که شعائر را پاس می‌داشت و یادآورشد: اهمیت و برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) روشن و مبرهن است لذا انتظار می‌رود هر نهاد و سازمانی برای تبیین اندیشه امام(ره) به منظور زنده نگه داشتن آرمان‌های حضرت امام(ره) و دیگر نشر اندیشه‌های آن رهبر عظیم شان در بین جوانان در صحنه حاضر شود.
وی فلسفه وجودی نظام مقدس جمهوری اسلامی را، بعد از الطاف خداوند، وجود امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از سیره و گفتمان حضرت امام(ره) امر مهمی است که باید در مراسم مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان یادآورشد: تجلیل و تکریم از حضرت امام راحل(ره) تکریم خوبی‌ها و ارزش‌ها است که در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌ها باید از این فرصت در راستای معرفی و شناساندن هرچه بیشتر شخصیت و ویژگی‌های امام(ره) در ابعاد مختلف زندگی پربرکتشان بپردازیم.

نظر شما