شناسهٔ خبر: 19603768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استان قم در هفته ای که گذشت

قم-ایرنا- سفر رئیس جمهوری به قم ، اعلام مشارکت حدود 78 درصد مردم قم درانتخابات ، پیام تبریک جامعه مدرسین به مناسبت حضور گسترده مردم درانتخابات ، آمادگی حوزه علمیه برای همکاری با رئیس جمهوری منتخب ، مشخص شدن منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم ، گردهمایی اساتید تفسیر قرآن کریم و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر برای ساخت پارکینگ به ظرفیت 370 خودرو از جمله رویدادهای هفته گذشته قم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، رئیس جمهوری عصر پنجشنبه گذشته به شهر مقدس قم سفر کرده و ضمن زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضرات آیات عطاف لطف الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی، سید موسی شبیری زنجانی و ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت وگو کرد.
محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری ، حجج اسلام علوی وزیر اطلاعات ، انصاری معاون حقوقی و حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، وی را در این سفر همراهی می کردند.

** اعلام مشارکت حدود 78 درصد مردم قم درانتخابات
دبیر ستاد انتخابات قم روز شنبه گذشته از مشارکت 77.5درصدی مردم این استان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها خبر داد. حسین معین آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 782 هزار و 974 واجد شرایط شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا، بیش از 610 هزار تن در انتخابات شرکت کردند.وی مشارکت مردم قم در انتخابات اخیر را بالاتر از میانگین کشوری دانست و تاکید کرد: مردم قم پنج درصد بیش از میانگین کشوری در انتخابات شرکت داشتند.

** جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز هفته گذشته با صدور اطلاعیه ای حضور گسترده مردم ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را مایه یاس دشمنان ، مصونیت ، اقتدار و عزت ایران دانست. دراین اطلاعیه آمده است:خداوند متعال را به پاس داشتن چنین ملتی سپاسگزاریم؛ ملتی که با حضور پرشور و گسترده بیش از 40 میلیونی خود در 29 اردیبهشت 1396 برگ زرین دیگری را بر حماسه آفرینی های ایران رقم زد. حضور شما امید تازه ای به هواداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان بخشید. در بخش دیگری ازاین اطلاعیه با اشاره به این که پیروز و برنده واقعی این انتخابات همچون گذشته، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد، اضافه شده است: بی شک این افتخار بزرگ با هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «مدظله العالی» شکل گرفت، و دوباره نقش بی بدیل ولایت مطلقه فقیه در سکان داری نظام را ثابت کرد.

** استاندارقم نیز در پیامی با تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: تجلی حماسه وحدت و حضور و همبستگی و وفاق ملی، روح و امید تازه ای را در کالبد کشور، ملت و انقلاب اسلامی جاری ساخت. سید مهدی صادقی در این پیام آورده است: روز جمعه 29 اردیبهشت، بار دیگر ایران اسلامی سراسر شور و حماسه شد. روزی که خروش اراده‌های برخاسته از اقیانوس بیکران و عظیم ملت سرافراز ایران، دنیا را متوجه عظمت، بزرگی و متانت این ملت کرد و عزت و سربلندی دوباره ای را برای نظام و این سرزمین الهی به ارمغان آورد. ضور پر شکوه و هوشمندانه مردم مومن و شریف ایران اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تجلی حماسه وحدت و حضور و همبستگی و وفاق ملی، روح و امید تازه ای را در کالبد کشور، ملت و انقلاب اسلامی جاری ساخت و افق های روشن و پرامیدی را برای آینده ی کشور ترسیم کرد.

** آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز شنبه هفته گذشته با صدور پیامی از حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر تقدیر کرد و این حضور را رای «آری» مجددی به جمهوری اسلامی دانست. دراین پیام آمده است: اینک که به فضل الهی چنین افتخاری نصیب این نظام مقدس شد، وظیفه خویش می دانم تا از تمام ملت بزرگ ایران در هرکجای دنیا که با حضور خود، پاسخی دندان‌شکن به حسودان و طمع ورزان نسبت به این آب‌وخاک دادند و مدالی سترگ بر سینه ستبر جمهوری اسلامی نهادند تشکر و قدردانی نمایم و نیز مسئولیت سنگینی که این حضور گسترده بر عهده رئیس‌جمهور محترم و منتخبین شوراهای شهر و روستا نهاده به ایشان یادآور شوم.

** حوزه علمیه آماده همکاری با رئیس جمهوری منتخب
مدیر حوزه های علمیه کشور نیز هفته گذشته در همایش بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در مدرسه فیضیه قم ، با تجلیل از حضور حماسه ساز ملت ایران در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: حوزه علمیه آماده همکاری با منتخب ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری است. آیت الله علیرضا اعرافی افزود: حوزه علمیه و نهادهای وابسته به آن در خدمت گفتمان انقلاب اسلامی با سرلوحه قراردادن توصیه های رهبر معظم انقلاب آماده همکاری با منتخبان ملت است. وی حضور باشکوه مردم ایران در انتخابات را برگ زرین دیگری برای نظام اسلامی دانست و گفت: حضور شکوهمند ملت بزرگ ایران اسلامی در انتخابات موجب اقتدار و افتخار نظام اسلامی است. مدیر حوزه های علمیه کشور، افزود: باید منتخب ملت ایران، به وعده های خود در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با میثاق با آرمان های انقلاب و اسلام عمل کند و توصیه های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید را مورد توجه قرار دهد.

** معرفی منتخبین مردم قم در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی
فرماندار قم هفته گذشته با اشاره به آراء کسب شده 13 عضو اصلی شورای اسلامی شهر قم، افزود: بر این اساس، آقایان حسن مالکی نژاد با 70 هزار و 34 رای، سید محمد آتش زر با 67 هزار و 856 رای، حسن بختیاری با 59 هزار و 448 رای، حسین اسلامی 58 هزار و 548 رای، محمود مسگری با 57 هزار و 471 رای، سید مجتبی سبحانی ثابت با 56 هزار و 31 رای و عبداله جلالی با 53 هزار و 767 رای به ترتیب هفت نفر نخست منتخبین این شورا می باشند.
وی اضافه کرد: مجید اخوان با کسب 52 هزار و 162 رای، محسن محرری با 52 هزار و 49 رای، علیرضا احمدی با 48 هزار و 97 رای، زین العابدین قراچورلوی زاغه با 46 هزار و 237 رای، روح اله امرالهی با 45 هزار و 97 رای و حسن طلایی با 40 هزار و 513 رای به ترتیب 6 منتخب بعدی عضو شورای اسلامی شهر قم هستند که بیشترین آرا را کسب کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار شد.

** برگزاری گردهمایی اساتید تفسیر قرآن کریم با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و آیت الله مقتدایی عضو جامعه مدرسین از دیگر رویدادهای هفته گذشته قم بود. دراین گردهمایی که دردارالقرآن علامه طباطبایی قم ترتیب یافت،
دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما به دنبال توسعه علوم قرآنی و مباحث تفسیری تا زمانی هستیم که بر تمامی علوم انسانی سایه افکنده باشد. حجت الاسلام احمد احمدی قمی با بیان این که انسان ها با رجوع به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می توانند به اوج کمال انسانی دست پیدا کنند، گفت: در چند سال گذشته با توجه به خلاء و نیازی که درجامعه وجود داشته است، اساتید تفسیر قرآن کریم به شهرها و استان ها کشور اعزام شده اند.

** اعزام 100 مفسر قرآن به مناطق مختلف کشور
عضو شورای عالی حوزه های علمیه دراین گردهمایی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 100 شهرستان میزبان اساتید تفسیر هستند. آیت الله مرتضی مقتدایی افزود: در سال گذشته 62 استاد تفسیر قرآن کریم به سراسر کشور اعزام شده بودند که با استقبال دیگر شهرستان ها در سال جاری این امر توسعه یافت. وی با بیان این که مبلغان حوزه های علمیه علاوه بر بیان مطالب و مسائل دینی برای مردم، باید آنها را به حفظ وحدت و انسجام دعوت کنند، اظهار داشت: در انتخابات اخیر شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب جامعه را به خوبی هدایت کردند و مردم حضوری گسترده در پای صندوق های رای داشتند.

** آیت الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز دراین گردهمایی با بیان این که نفوذ دشمنان به جامعه اسلامی گاهی تدریجی است، بر ضرورت مراقبت روحانیان و مبلغان به نفوذ تدریجی شیطان در جامعه تاکید کرد. وی گفت: امروز دشمنان از راه های دیگر به دنبال اجرای سیاست گام به گام شیطانی در کشورمان هستند.وی با بیان این که امروز در مکه و مدینه کمتر آثاری از اسلام را شاهد هستیم و همه ظواهر جامعه به جز یک نماز در پنج وقت، غربی شده است، تصریح کرد: آمریکایی ها به آنها سلاح می فروشند تا آنها را وابسته کنند و اگر ما خودمان موشک می سازیم، برای وابسته نبودن به کشورهای غربی است.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود اعزام اساتید تفسیر قرآن کریم به سراسر کشور را کاری بسیار ارزشمندی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز هرچه به آموزه های قرآنی نزدیک تر شویم، مشکلات ما در جامعه کمتر خواهد بود.

**احداث پارکینگ عمومی به ظرفیت 370 دستگاه خودرو در بلوار عمار یاسر قم
یکی از دیگر رویدادهای هفته گذشته قم، موافقت شورای اسلامی شهر قم با ساخت پارکینگ عمومی به ظرفیت 370 دستگاه خودرو در بلوار عمار یاسر قم بود. اعضای شورای اسلامی شهر قم عصر دوشنبه گذشته در دویست و سی و دومین جلسه رسمی این شورا لایحه شهرداری مبنی بر انعقاد قرارداد با یک شرکت متعلق به بخش خصوصی برای احداث پارکینگ عمومی به ظرفیت 370 دستگاه خودرو در ابتدای بلوار 55 متری عمار یاسر قم موافقت کردند.
6133/ تنظیم و انتشار - جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما