شناسهٔ خبر: 19602882 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

نقد فيلم

صاحب‌خبر -

 آخرين خبرها از ساخت «خاله قورباغه»

فيلم سينمايي «خاله قورباغه» با پشت سر گذاشتن 80 درصد از مرحله فيلمبرداري و 30 درصد از مرحله تدوين، وارد مرحله جلوه‌هاي بصري شد.

به گزارش ايسنا، پيش توليد سنگين اين پروژه که تماما در دکورهاي مستقر در يک پلاتوي آماده شده براي جلوه‌هاي بصري ساخته مي‌شود، در تابستان 94 آغاز شد و فيلم در روز 7 اسفند 95 کليد خورد و تا امروز بدون وقفه توليد آن ادامه داشته است.

فرشته طائرپور، نويسنده و تهيه کننده اين فيلم که تاکنون ترجيح داده درمورد اين فيلم و پشت صحنه آن خيلي خبررساني نکند، با اعلام اين مطلب به خبرنگار ايسنا توضيح داد: پيش بيني اوليه براي مدت فيلمبرداري اين پروژه بين پنج تا شش ماه بود که با همدلي ستودني و کار فشرده عوامل، به احتمال زياد قبل از ورود به ماه پنجم پايان خواهد يافت.

طائرپور ابراز اميدواري کرد که "خاله قورباغه" بتواند مانند "گلنار" با استفاده از ادبيات، مناسبات و فضاهاي ايراني، موج تازه‌اي را درعرصه توليد فيلم‌هاي مفرح و جذاب براي کودکان و خانواده‌ها ايجاد کند.

طائرپور درمورد اسامي عوامل گفت:"خاله قورباغه" يک کار به معناي واقعي گروهي است که همه عوامل هنري و تکنيکي آن به‌ نوعي مشارکت در امور توليد هم دارند. شايد اصلا فيلم در نهايت يک تيتراژ الفبايي داشته باشد؛ هنوز تصميم قطعي درمورد تيتراژ آن نگرفتهام. شما هم اجازه بدهيد فهرست عوامل را در پايان کار و بعد از دوبله و ضبط ترانه‌هاي فيلم که حتما حاوي اسامي جديدي خواهد بود، خدمتتان اعلام کنم.

ويژه‌برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري در ماه مبارک رمضان

معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي ماه مبارک رمضان در شهر تهران با عنوان «بر آستان جانان» خبر داد.

به گزارش سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، حجت الاسلام حسن ناصري‌پور، معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در اشاره به برنامه‌هاي ويژه ماه مبارک رمضان گفت: در فعاليت‌هاي اين ماه بيشتر بر برگزاري مسابقات قرآني و استفاده از توان مشارکتي کانون‌هاي مردمي تاکيد داريم و در طول ماه مبارک رمضان با برگزاري برنامه‌هاي متنوع در سطح مراکز فرهنگي هنري همراه شهروندان تهران هستيم.

وي با اشاره به اينکه در ويژه‌برنامه‌هاي ماه رمضان تمامي مناطق 22گانه شهر تهران مشارکت مي‌کنند و برنامه‌ها به صورت هم زمان اجرا مي‌شود، گفت: برنامه‌هاي ويژه ماه مبارک رمضان با عنوان «بر آستان جانان» برگزار مي‌شود تا فرصتي باشد براي زمينه‌سازي و گسترش آموزه‌هاي شهروندي متناسب با آموزه‌هاي ديني در جامعه.

ناصري‌پور در معرفي تعدادي از برنامه‌هاي ويژه متناسب با ماه مهماني خدا گفت: پنج برنامه فراگير با مشارکت فرهنگ‌سراهاي منتخب برگزار مي‌شود. يکي از اين برنامه‌ها جشن سحرخيزان کوچک يا «روزه اولي‌ها» است؛ در اين جشن دختران و پسراني که اولين سال بندگي خود را در ماه رمضان تجربه مي کنند به افطاري در مساجد دعوت مي‌شوند تا در کنار همسالان خود در يک مراسم ساده روزه خود را افطار کنند. برگزاري نماز جماعت، قرائت قرآن و سخنراني از جمله برنامه هاي اين جشن است.

وي افزود: ديگر برنامه فراگير امسال «فرهنگ‌سراي بندگي» است؛ اين برنامه که سال گذشته در ميدان امام حسين (ع) برگزار شده بود، اجراي آن در ماه مبارک رمضان امسال به نمايشگاه قرآن منتقل شده است. فرهنگ‌‌سراي بندگي با غرفه‌هاي مختلف فرهنگي‌، هنري و مذهبي هر شب پيش از افطار تا پاسي از شب ميزبان شهروندان است. همچنين برنامه «وصال يار»؛ ويژه شب‌هاي قدر و با هدف انس با بقيه الله برگزار مي‌شود. در اين برنامه غرفه‌هاي مختلفي با موضوع نقاشي کودکان با موضوع شب‌هاي قدر و حضرت علي (ع)، نمايشگاه کتاب با موضوع شب‌هاي قدر، بخش ختم قرآن، برنامه فرهنگي نذر کتاب، بخش کودک، قرآن بخوانيد هديه بگيريد و غرفه خطاطي با موضوع انس با حضرت بقيه الله برپا مي‌شود تا شب قدر متفاوتي براي روزه داران شکل بگيرد.

ناصري‌پور با اشاره به برپايي فرهنگ‌سراي قدس در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان تصريح کرد: سازمان فرهنگي هنري در روز جهاني قدس با طراحي و راه‌اندازي غرفه‌هاي فرهنگي و نگار گذر روز قدس و توزيع محصولات فرهنگي در ميدان انقلاب ميزبان شهروندان تهران خواهد بود. همچنين ارائه محصولات فرهنگي براي نمازگزاران عيد سعيد فطر از ديگر برنامه‌هاي ويژه ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگي هنري است.

وي در خصوص برنامه‌هاي شاخص فرهنگ‌سراها گفت: رازهاي آسماني، ويژه برنامه ميدان امام حسين(ع)، عمري با قرآن و با قدوسيان از جمله اين برنامه‌هاست. مسابقه «رازهاي آسماني» با موضوع تکريم زندگي در قرآن کريم براي ششمين سال متوالي در ماه مبارک رمضان برگزار مي‌شود. اين مسابقه با هدف انس بيشتر با کلام وحي و براي خانواده بزرگ شهرداري تهران طراحي شده‌ است.

برچسب‌ها:

نظر شما