شناسهٔ خبر: 19599262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پیام تبریک عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی به روحانی

عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سفارت ایران در سارایوو، باقر عزت بگوویچ، عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی و‌هرزگوین با صدور پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.  
در بخشی از پیام تبریک عزت بگوویچ آمده است: مایلم تبریکات صمیمانه ام را به مناسبت پیروزی و انتخاب مجدد به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران ابراز نمایم.  
عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی با آرزوی موفقیت برای دولت جدید آقای روحانی اضافه کرده است: اطمینان دارم که به موفقیت ها ادامه داده و در آینده نیز مانند گذشته قاطعانه و با فداکاری و عزمی راسخ این دوره را  با موفقیت طی خواهید کرد.
در این پیام با اشاره روابط تاریخی دو کشور آمده است: ارتباطات تاریخی بین دو کشور مبناء دوستی جدایی ناپذیر است و اعتقاد دارم روند توسعه مناسبات دوجانبه در همه زمینه ها را ادامه خواهیم داد.
میلوراد دودیک رئیس جمهوری صربسکا نیز در پیامی جداگانه پیروزی دکتر حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.  
در بخشی از این پیام آمده است: اعتماد مجدد شهروندان بزرگترین تائید اقدامات و تلاش های شما است.
رئیس جمهور صربسکا در این پیام خاطر نشان کرده است: از جانب شهروندان و دولت جمهوری صربسکا تبریکات صمیمانه ام را به مناسبت  انتخاب مجدد به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران ابراز می نمایم و موفقیت افزون جنابعالی را در انجام این مسئولیت خطیر برایتان مسئلت دارم.    
پیشتر نیز دکتر ملادن ایوانیچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین نیز با صدور پیامی پیروزی دکتر روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و خاطر نشان کرده بود: از ادامه همکاری های دو کشور در همه زمینه ها در چارچوب دوستی و احترام متقابل استقبال می کنیم.  
در کشور بوسنی و هرزگوین ریاست جمهوری بصورت شورایی مرکب از سه عضو از نمایندگان اقوام مسلمان، صرب و کروات اداره می شود و جمهوری صربسکا بعنوان یک جمهوری در چارچوب کشور بوسنی و هرزگوین دارای نهاد ریاست جمهوری و پارلمان مستقل است.

نظر شما