شناسهٔ خبر: 19598903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

‌توجه ویژه به مسیر گردشگری شرق ارس و توسعه زیرساخت‌های اقامتی گردشگری منطقه

نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: توجه ویژه به مسیر گردشگری شرق ارس و توسعه زیرساخت‌های اقامتی گردشگری منطقه از جمله رویکردهای منطقه آزاد ارس در حوزه گردشگری در سال جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یوسف داداش‌زاده در این خصوص اظهار کرد: توسعه مسیر گردشگری شرق ارس با محوریت توجه به روستاگردی و توسعه اکوتوریسم از جمله اهداف این سازمان در سالجاری است. 

  

وی با اشاره به همکاری دوجانبه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در خصوص ساماندهی و تجهیز محور گردشگری شمال استان، بیان کرد: این تعامل و همچنین همکاری تنگاتنگ با پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران به عنوان نهمین اثر جمهوری اسلامی ایران در فهرست جهانی یونسکو، باعث می‌شود رویکرد و استراتژی گردشگری در منطقه آزاد ارس بیشتر از سال‌های گذشته مورد توجه این مجموعه باشد. 

  

داداش زاده در مورد سایر اولویت های سازمان منطقه آزاد ارس نیز اظهار کرد: واگذاری هتل نیمه کاره ارس به بخش خصوصی موجب شده که صنعت هتل‌داری در منطقه با چرخش مناسب به سمت تکمیل و بهره برداری از تاسیسات اقامتی نیمه کاره حرکت کند. 

  

وی افزود: با پیشرفت فیزیکی مناسب در سال 96 شاهد بهره‌برداری از یک هتل چهارستاره با 64 اتاق و یک هتل سه ستاره با 40 اتاق خواهیم بود . 

  

داداش زاده در ادامه گفت: در راستای تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت ایجاد زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی با تهیه و تصویب تسهیلات تشویقی در بخش عوارض و قیمت زمین دو پروژه اقامتی و دو پروژه پذیرایی به بخش خصوص واگذار شده که در مرحله تهیه نقشه و اخذ پروانه ساخت هستند . 

  

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس تشریح کرد: در کنار تهیه بسته‌های حمایتی در بخش گردشگری، تلاش برای جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد مراکز تفریحی مدرن و شهربازی از دیگر اولویت‌های این حوزه در سال 1396 است. 

  

داداش زاده در زمینه اقدامات منطقه آزاد ارس در زمینه گردشگری در سال 95 نیز خاطرنشان کرد: حاصل اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس در بخش گردشگری و میراث فرهنگی در سال 95 تلاش در جهت تداوم حفظ، مرمت و بهره‌برداری از ابنیه‌های تاریخی مستقر در ضلع غربی محدوده منطقه آزاد ارس برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی بود. 

  

وی ادامه داد: در این راستا مرمت کاروانسرای خواجه نظر، کلیسای چوپان، کلیسای سنت استپانوس، حمام تاریخی جلفا و کاروانسرای منسوب به عباسی از جمله پروژه‌های مطرح این بخش بوده است. 

  

داداش زاده عنوان کرد: در کنار برنامه‌ریزی برای سازماندهی تردد تورهای داخلی و خارجی، ایجاد سرویس‌های بهداشتی، کمپ‌های اقامت موقت و بهسازی جاده دسترسی به سایت جهانی کلیسای سنت استپانوس از مهمترین اقدامات این حوزه در ضلع غربی محور گردشگری شمال آذربایجان‌شرقی بوده است. 

  

وی تاکید کرد: حمایت از برنامه‌های سفر گسترده و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز این منطقه در کنار اشتغال مولد و توسعه جوامع میزبان و محلی، آغاز راهی است که سازمان منطقه آزاد ارس را به قله‌های بلند شکوفایی گردشگری مناطق آزاد ایران رهنمون خواهد ساخت. 

  

داداش‌زاده با تاکید بر اینکه، گردشگری در ارزآوری و سود ناخالص ملّی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: باتوجه به سرمایه‌های عظیمی که مناطق آزاد بخصوص منطقه آزاد ارس در گردشگری دارد، این موضوع می‌تواند جایگزین مناسبی برای صنعت نفت بوده و گردشگری به صنعت برتر در کنار سایر صنایع در ارزآوری تبدیل شود.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما