شناسهٔ خبر: 19598555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

"بدون ایران"حل بحران یمن غیر ممکن است

خبرگزاری شبستان: ترامپ نخستین سفر خاورمیانه ای اش را با حضور در عربستان سعودی پشت سر گذاشت و طی این سفر برای خروج سعودی ها از بحران یمن توافقاتی را صورت داد اما این توافقات آ‌یا بدون ایران امکان پذیر است؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از The news جمهوری اسلامی ایران با چالش جدیدی رو به رو است و آن ترامپ و نوع رفتار زمام داران جدید آمریکاست که در اروپا و آسیا و حتی داخل آمریکا نیز مخالفانی دارد. جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص تحریم های جدیدی که قرار است آمریکایی ها علیه برنامه موشکی ایران تصویب کنند در تویتر شخصی اش خطاب به همکاران سابقش در کنگره آمریکا گفته است دوستان من شرایط بسیار خاص و پیچیده است و اشتباه نکنید.

ترامپ در حالی به عربستان سعودی سفر کرد که در ایران انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر برگزار می شد . ایران کشوری دموکراتیک در کنار سعودی که در آن نه تنها حقوق بشر رعایت نمی شود بلکه حقوق زنان و اقلیت ها هم عملا صفر است نشان از تفاوت میان دو کشور دارد.

ترامپ در سخن رانی ها خود در میان کشورهای اسلامی منطقه گفت ایران یک تهدید است در حالی که بدون در نظر گرفتن ایران امریکا و عربستان قادر نیستند مسائل منطقه ای را حل کنند. در حال حاضر حتی نباید از نظر دور داشت که وزیر خارجه ترامپ در دیدار با همتای سعودی خود اظهار داشت ترامپ و روحانی ممکن است گفتگو کنند و تاکید کرد ما تلفن رو بر روی هیچ کس قطع نمی کنیم .

 

نظر شما